måndag 15 augusti 2011

What a day for a daydream

I dag var himlen helt blå och luften hyfsad frisk när jag gav mig iväg på en joggingtur klockan halv tio, temperaturen var redan uppe på 23 grader så det var inte kallt :) Det ska bli 27 grader i dag, men luften är mycket torrare än i Juli :)

En helt fantastisk dag som man känner att man bara vill vara ute och njuta av :) Erik har åkt i väg till Knoxville Tennessee. Han blev upplockad av sin chef i morse och de flög dit vid tio. Han kommer tillbaka redan i morgon.

I går kväll förberedde han en presentation på ca 30 minuter som han ska hålla i morgon. Jag fick äran att lyssna på den hela två gånger. Den första gången var den dubbelt så lång som den fick vara, och Erik utbrast: "Du ser ut som du håller på att somna, du var så entusiatisk i början". Och entusiastisk var även Erik som gav mig ett anteckningsblock att skriva upp om det var något som verkade konstigt under presentationen. Haha;) Presentationen handlar om cylindrar och förbränningsmotorer ?! och innehöll massor av uträkningar som är 1000000 ggr svårare än den matten man hade på sjuksköterskeutbildningen;)  Men det hade ju faktiskt varit fantastiskt om jag hade kunnat komma med konstruktiva förslag och feedback :) Det han forskade om i Linköping handlade om hur man kunde spara bränsle i tunga fordon genom att förutse vägtopografin, det gick i alla fall att förstå :) Men jag beundrar verkligen att folk tycker att det är intressant, för det ser verkligen kompilcerat ut :)

Nu blir det lunch och sen tror jag jag ska köra ett pass styrketräning. Funderar på att få till ett mer strukturerat träningsschema, men känner att jag inte har så stor kunskap som jag skulle vilja. Det här med ut och springa, är det okej att göra varje dag om det bara rör sig om 5-7 km? Behöver man stretcha eller så ? Jag tycker jag blir lite stel av att springa, och sen får jag lite ont i benen, men osäker på om det är träningsvärk eller något annat, det känns lite som växtvärk, fast även upp i låren ?! Men det kanske bara är hälsosamt?

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte vad det kan vara men jag tror inte det är bra att springa VARJE dag. En vilodag i veckan är nog inte fel!
    Jag har också fått lyssna på föredrag när min karl har övat hemma men då har det handlat om hur man överlever i öknen och hur man ska bete sig om man blir krigsfånge ;)

    SvaraRadera
  2. haha, det är ju jättebra att veta hur man överlever som krigsfånge och i öknen, mycket bättre än att veta att cylindrar förbränner ojämnt i förbränningsmotorer:)

    Om jag börjar springa mer seriöst så ska jag nog inte göra det varje dag i alla fall ;) men nu e det lite lättare spring pga värmen ;)

    SvaraRadera