torsdag 18 augusti 2011

YMCA


YMCA Ann Arbor 
I centrala down town AnnArbor fast lite åt den västra sidan ligger YMCA:) Fem minuters gångavstånd från oss! Det är ett nytt, stort gym med pool, olika träningspass och ett massor med vikter, maskiner och träningsredskap. När vi flyttade hit bestämde vi att det var lite dyrt med gym och även lite bortkastat. I Linköping gick vi kanske i snitt två gånger i veckan... och de gångerna kunde vi ersätta med en bänk och lösa vikter hemma, vilket vi har gjort också:)

I går var jag på The Health and Fitness Center at Washtenaw Community College som ligger på den östra sidana av Ann Arbor på gränsen till Ypsi. Det var jättestort, fräscht och supertrevligt gym :) ... Det var första gången på ett år som jag tränar på ett riktigt gym, hade ett dagspass ;) (bortsett från en gratis vecka på 24 h fitness som var ganska halvdåligt). Och det var helt underbart!! Massor med maskiner och pass att välja mellan. Jag tycker att det går att ta ut sig på ett annat sätt med maskiner än med lösa vikter. Hantlar ställer mer krav på teknik och fokus, medan i en makin är det i stort sett bara tuta och köra och inte tänka så mycket. Lättare att variera med maskiner också, tycker jag :) Sen är det lite inspirerande att se andra människor och vara i en annan miljö ;) Åhh vad härlig att träna på gym :) Jag skulle mycket väl kunna tänka mig ett gymkort där eller på YMCA, någon som vill sponsra ? :) 

5 kommentarer:

  1. Du kan ta mitt medlemskort på YMCA men då måste du köra till Farmington Hills och träna för det är där militären sponsrar åt mig ;) Jag har dock aldrig varit där, G säger att det är pyttelitet och sunkigt så om jag ska börja gå på gym (jag SKA gå...snart hehe) så går jag till det stora fina gym som ingår i vår hyra. Jag måste bara masa mig dit...jag gillar inte att träna bland massa folk egentligen men pass är roligt att gå på! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, vad snällt av dig ;) litet o sunkigt låter inte så kul dock. YMCA i Ann Arbor ör tydligen lyxigt och fint, du kan ju byta dit kanske ;)

    Det är lyxigt att ha gym i anslutning till där man bor, o så utnyttjar du inte! ;) Du kan ju signa upp på enbart pass oxå, vissar gym har att man inte behöver köpa medlemskap utan kan bara betala för pass:)

    SvaraRadera
  3. Haha.. du har sa ratt sa! Kravs inte mycket for att impa pa mig i matvag...:P

    SvaraRadera
  4. Varning: vänj dig inte vid US-gymmen, usch vad jag blev bortskämd!! Mängder av pass, servicen, handdukar och tvålar och krämer och schampoo, barnpassning och fördelaktiga familjemedlemsskap...
    SATS är jättebra det med, men Gold's... vad jag saknar det...!

    SvaraRadera
  5. Jenny,

    YMCA, var en besvikele, det var ganska grått och oinspirerande. Inte alls så fint som man hade kunnat tro;) Men det andra gymmet jag provade hade allt det du nämnde ;)

    SvaraRadera