tisdag 9 augusti 2011

God Kväll

Klockan är snart åtta och jag sitter och dricker iskaffe :) Gott!

I kväll har vi ätit fisk - tilapia, har ingen aning om vad den heter på svenska?! Grillade den högst uppe i ugnen ca 15 minuter sammanlagt och hade på , dragon, smör, majjo, salt och peppar och parmesan :) Till det hade vi ugnsrostade grönsaker: zuccini, körsbärstomater, lök, championer, paprika med en kryddblanding och några matskedar olivolja:) Det var rätt gott faktiskt. Till det drack jag två cider, 5 % alkohol, och det roliga är att jag känner mig alldelles berusad. Kan bero på att min lunch endast bestod av två ägg och majonäs, och att det var så varmt vid spisen att jag blev uttorkad hahaha.

Sen sov jag skitdålig i natt på grund av den härliga Michigan åskan. I två dagar nu har det varnats för åskan så pass att jag låtit bli att springa i skogen utan bara sprungit runt i villaområdet:) Himlen har även varit mörkgrå och det har varit regn i luften. I dag har det även gått ut med två varningar gällande åskan i eftermiddag/kväll eftersom den ansågs livsfarlig. De har även tagit tillbaka bägge varningarna efersom intensiteten avtog, och åskan kanppt hördes. Men i alla fall, jag är dum nog att kolla alla varningar och inte minst följa dem.

Kvällen är riktigt fin, känns som det är svalare luft på gång. Vore mysig att sitta ute på altanen eller så:) Erik ska i väg till sin chef ikväll troligtvis:) Hon är arbetsnarkoman och Erik är ambitös:) Tänk de som har en chef att tillbringa kvällarna hos, lyllos dem ! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar