måndag 8 augusti 2011

Inte där än, men på väg...

I dag är det alltså den 8 Augusti och slutdatumet för mina träningsmål som jag satte upp den 13 Juni.


Målen var:
- Att komma i mina smal jeans och att de sitter skitsnyggt.
Jag kommer i smaljeansen, de sitter åt men inget fläsk som väller över och det är lätt att komma i dem och knäppa. (Förut var de ca en dm för små för att få igen ;) Men däremot har jag blivit tveksam till om jeansen verkligen passar min figur haha.

- Inga celluliter
Haha, kanske aningens ambitiöst att få bort alla celluliter på två månader, men det har skett en minksning, ja.
-Tvättbrädemage (ok, inte överdrivet men lite)
Ja, i rätt vinkel kan jag klämma fram en diffus tvättbräda;) och jag har minskat massor i midjemått. Var tidigare som en lös säck haha.
- Att väga 55 kg
Ingen aning vad jag väger, ingen aning vad jag vägde när jag började heller. Men har märkt en stor skillnad i midje och framför allt, låromfånget!!
- Att vara fast, och att det inte skumpar någonstans när jag hoppar :)Haha, ja det har faktiskt blivit mycket bättre, tänker aldrig på att det skumpar längre, och jag har själv märkt en ökad fasthet och muskelmassa.


Hur:
- Att promenera minst en timme varje dag.
- Att minst fem dagar i veckan utöver promenaden träna ca 45 minuter.
Träningen kan bestå av styrketräning/pilates/eller mitt träningspel "Fit in six".

Jag har varit ute och gått varje dag, och till och med sprungit, vilket jag aldrig trodde jag skulle fixa. Och jag har nästan kört någon mer träning varje dag istället för fem dagar i veckan. Jag tycker själv att jag fått till en ganska bra mix av övningar och försöker förnya mig och hitta nytt inspirerande, t ex www.bodyrock.tv   (Undantag när vi var på roadtrip) 


Och vad händer nu då ?
Jag kommer fortsätta precis så här, kanke lite mer struktur och mer planering kring kost och olika styrketräningsövningar. Jag är grymt nöjd med vad jag har åstakommit hittils, men ärligt talat så har jag fått mersmak, jag vill ha mer muskler och bli i ännu bättre form. 


Det finns massor att jobba med, framför allt skulle jag vilja orka springa mer än vad jag gör nu, vilket jag hoppas blir lättare ju mer temperaturen sjunker, och sen bygga mer muskler och hitta fler intressanta övningar. Så jag kommer att fortsätta med "Veckans Träning" som Erik kallar för skryt hahahaha :)
Kommer nog även grunna på mer konkreta mål :) 

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad du har lyckats
    Tänk vad man kan klara med viljans kraft
    Läste på textTV att ett bra sätt att behålla motivationen är en stegräknare och att föra dagbok

    SvaraRadera
  2. haha, dagbok för jag ju på bloggen, den så kallade veckans träning. Har funderat på någon form av pulsklocka eller stegräknare... det blir mer mätbart då ju, men känns ok utan också :)

    vad söt du e som kommentarar så flitigt ;)

    SvaraRadera