onsdag 24 augusti 2011

Oh, she started dancin' to that fine fine music,You know her life was saved by Rock 'n' Roll

I natt hade jag svårt av sova på grund av den kära åskan som mullrade och blixten som lyste igenom persiennerna :) Istället för att bara ligga och glo så gick jag igenom Velvet Undergrounds sångtexter i huvudet :) Jag var deras största fan mellan att jag var 18 till, låt oss säga några år fram:) När jag var 26 träffade jag Erik, - vi var ute på en segeltur det första vi gjorde. Hans kusin och min kompis var ett par och hade bjudit med oss:) I alla fall så blev det en väldig sen kväll på båten med troligtvis en del alkohol, och vad gör jag inte för att vinna Eriks hjärta om inte sjunger "heroin" av Velvet Underground, eller så kanske jag bara läser upp den hahaha. Erik en nästan färdig civilingenjör med stil och smak, blir så där lagom impad hahaha :)

Velvet Undergrounds texter har betytt så oerhört mycket för mig under min tonårstid! Jag skulle inte vara samma människa om jag inte lyssnat på dem, jag fann alltid tröst, hopp och styrka i deras musik :)
De senaste åren har jag inte lyssnat så mycket på dem, därför var det så häftigt att börja radda deras texter i mitt huvud i natt, och jag kom faktiskt fortfarande i håg dem. Jag har även lagt till dem i min Ipod, och imorse när jag tog min morgon pw/jogg så lyssnade jag igenom några låtar... och shit vad starkt, det var som massor av de känslor, drömmar och förhoppningar man haft som artonåring kom tillbaka :)  Allt är så mycket intensivare när man är så ung, man har framtiden framför sig, och är på något vis mycket modigare :) Blev nästan lite sorgsen när jag jämförde all den energin jag hade då med hur jag är idag, ... idag är jag mellanmjölk i bästa fall ;) Varför är livet så mycket mer intensivt när man är ung ? Allt man känner och tänker...

Jag har massor att vara tacksam för i dag, och man lär sig mycket med åren, men jag saknar "kickar", jag saknar passion... Herregud , det är kanske dags att ta tag i saker igen ;)

2 kommentarer:

  1. Även om du tycker att du är mellanmjölk så är det bättre än heroin

    SvaraRadera
  2. hahaha :) Ja mellanmjölk är nog nyttigare. Heroin däremot, kan göra mig rikare ;)

    SvaraRadera