måndag 15 augusti 2011

The American way...

Efter träningen blev jag superhungrig och stoppade i mig en bagel (oop, jag vet carbs) Upptäckte att det inte räcker som middag, orkade inte laga mat utan gjorde som det är brukligt här i USA. Takeout :) Jag ringde och beställde, körde sen och hämtade maten. Att gå skulle ha tagit fem, tio minuter och de sa att maten skulle vara klar om fem, så jag vågade inte chansa :) hehehe, jag vet skitslappt att ta bilen :)

Maten kostar 8 dollar, dvs ca 56 kronor. Den räcker mer än tillräckligt till två portioner. Jag åt "sweet basil" kyckling med massa grönsaker. Ett par matskedar ris, liiittteeee carbs är ok ibland ;) och sen skar jag upp tomat och gurka.

Oj vad stark den var, det började rinna både ur näsan och ögonen :) det brännaer fortfarande i munnen. Nu var det slut på min detaljerade middagsrapport, (uppskattar verkligen att äta ute är billigare här.) Nu ska jag ut på kvällspromenad tror jag :)

2 kommentarer:

  1. Haha, ja DET saknar jag! Man kan inte gå ut och käka här i Sverige, det är SÅ dyrt!

    SvaraRadera
  2. Yepp, men å andra sidan så är inte servitriserna underbetalda heller :) Men det är ändå hutlöst i Sverige, efterlyser något mellanting :)

    SvaraRadera