lördag 13 augusti 2011

Dekadens


Jag har varken tränat i går eller idag. Idag har jag gjort - ingenting. Har typ suttit vid datorn och surfat, utan att egentligen veta vad jag surfar på hahaha... helt galet. I går sprang jag runt som en förvirrad  höna för att fixa alla papper för att förnya mitt arbetstillstånd som går ut sista Augusti - yepp I know, har inte använt det. Bortkastade pengar och resurser. Haha, jag som var så positiv när jag skaffade det :)

Hur som helst, det krävs massor av pappersarbete, kopior hit och dit, underskrifter, foton, kl fyra i går var jag klar,,, Då började klockan halv nio på morgonen med att hämta upp papprena på International Center- som hade missat att meddela oss att papprena varit klara i över två veckor. Vilket innebär fördröjning och ökat glapp mellan mina arbetstillstånd :( yeeeeppppp, har svurit över detta oxå ;)

Det roligaste igår var när jag var tvungen att skaffa fram foton, typ passfoton: Jag åkte till CVS Pharmacy där de fixar passfoton omelbums, hon som tog dem erbjöd sig att ta om dem hahaha. Inte bara en gång utan tre! hahaha. Hon till och med tjatade:) Jag upplyste henne att jag inte brydde mig för de är inte till ett pass, utan ett arbetstillstånd som är giltigt endast ett år och där de endå bara förvränger ansiktsformen. Mitt nuvarande tillstånd går inte ens att se att det är jag haha. Men det var snällt av henne att vilja ta nya foton, för jag ser typ ut som en fyrtioårig påtänd prostituerad haha.

I kväll äter vi gårdagens tacorester och dricker USAs billigaste och mest sålda vin Charles Shaw, kan det bli bättre - svar: JA!

2 kommentarer:

  1. Om du skriver om dekadens efter en helg då vågar inte jag berätta om vad jag gjort under min tre veckor långa semester
    Men i morgon är det slut på slappandet

    SvaraRadera
  2. hehe;) Semester ska man slappa på :)

    Gillar inte när dagar bara försvinner, ska man slappa vill jag bestämma det innan, irriterande när man bara låter en dag förgås;)

    SvaraRadera