måndag 5 mars 2012

Hairstyle

Jag har kommit fram till att det är dags att göra något åt håret. Jag har en en och en halv dm lång utväxt som jag inbillar mig ser modern ut ;) Och den senaste frisören som klippte mig lyckades klippa igenom håret utan att det blev några linjer, utan det ser mest ut som någon tuggat på det hahahaha :)

Det jag fundrar på är att klippa av några cm, se till att det blir en snygg uppklippningen igen, och att göra slingor som är mörkare än mitt ljusa hår, men ljusare än min utväxt, dvs få allt att smälta ihop lite. Finderar på att prova att göra något åt det röd/brun/blonda hållet men fortfarande ganska ljust. Och kanske kanske klippa så att blir mer snedlugg - men är rädd för att det kan bli för mycket och för tunn lugg, det har liksom hänt förr.

Jag kollade igenom lite på gamla kort och frisyrer jag haft tidigare, och ärligt talat, det var inte å mycket att hurra för hahahahaha - inte mycket inspiration där inte - däremot ser jag vad jag inte passar i :)


 Väldigt, blont, uppklippt och kort för att vara jag - helt okay, men vill inte ha så blont igen pga av utväxt. Men en av de bättre klippningarna ;)









Den absolut fulate frisyren jag haft. Hahahahaa, mitt hår såg tunnt och jäkligt ut, och jag såg tio 20 år äldre ut :) Minns henne som klippte mig, hon sa att antingen kommer jag att älska frisyren eller hata den,,, hon fick fria händer :) Och det roliga är att jag just då tyckte det var skitsnyggt :)




Vet inte om det syns, men mitt hår är väldigt randigt:) Gillar när det ser lite slingrat ut, men det får inte bli skunkeffekt ;)









För några år sen bestämde jag mig för att prova mer brunt - stort steg eftersom jag alltid har blonderat mig :)  Kanske inte helt fel :)








Blonderad med snedlugg i början av förra sommaren när jag precis hade börjat träna på allvar :)

Man ser fortfarande hur chubby jag är ;)












När vi precis hade flyttat till USA. Hade lugg då ;) Det där med lugg är svårt - kan funka om det är en snygg klippning, - men kan också se helt fruktansvärt ut - se bilden nedan :)






Vem har släpat in det här skogstrollet liksom ;)







                             
 Alla ideer, tips och råd mottages tacksam :) Det där med frisyr är viktigt :) 

7 kommentarer:

  1. Haha. Jag är helt hopplös när det kommer till hår. Samtidigt finns det nog ingen som är så sentimental när det gäller håret som jag. Har ett hatälsk förhållande till frisörer. Det där med lugg är också alltid svårt. Jag har haft lugg läääänge (och trivs egentligen med det) men har nu bestämt mig för att spara ut. Vet fortfarande inte om jag egentligen gillar det bestlutet men vi får se :) Det är jobbigt att måste klippa luggen hela tiden. När man tränar är det också viktigt att kunna sätta upp håret utan större arrangemang och så är jag helt hopplös när det kommer till styling så håret ska helst se fint ut direkt när jag kliver ut ur duschen. Haha, stackars min frisör! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jorå:) Jag vet vad du menar - man skulle ha en privat frisör där men kan få förklara och analysera exakt hur man vill ha det. Och som kan klippa ens lugg 2 mm varje vecka :)

      Trivs du inte i lång lugg så är det bara att klippa ;) det jag
      är rädd för är alla dåliga luggklippningar som verkar vara mer regel än undantag :)

      Radera
  2. Ahh, dilemma dilemma. Ar faktiskt inne pa samma spar som dig... jag MASTE gora nat av mitt har nu. Det var alldeles for langesen nu som jag klippte det.. och haret vaxer som ogras. Dock sa vill jag inte klippa av allt for mycket eftersom jag vill ha langt till brollopet i sommar, men sen....??? what to do, what to do???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan alltid klippa upp det lite ;) ... och lite slingor livar alltid upp :) Men samtidigt låta det vara på längden :)

      Var glad att ditt hår växer snabbt, mitt växer såååå sakta :(

      Radera
  3. Har du någon gång haft riktigt mörkbrunt hår? Typ kastanje/mahogny? Som...öhh..nu kommer jag inte på någon kändis i den harfärgen....Bethanny Franklin? "Skinnygirl"-tjejen som har en realityshow (tittar på den just nu hehe)..
    Jag är sugen ganska ofta på att färga håret igen, jag har varit mörk ett par gånger tidigare. Skillnaden var att det såg glansigare och tjockare ut som mörkt men det var jobbigare när rötterna började synas :)

    SvaraRadera
  4. Nu kom jag på det! Katie Holmes! Bildgoogla henne och kolla bilderna där hon har mörkt hår i page med lugg...Den frisyren tror jag du hade passat i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft någon form av kort och brunt hår i forntiden :) Minns inte riktigt vad jag tyckte ;) ... hade det varit traumatiskt hade jag nog kommit ihåg det hahaha.

      Har faktiskt funderat på att tona håret mörkare för att känna om jag trivs ;) blev lite peppad nu! :) Egentligen skulle man ju prova peruker - då får man verkligen en känsla för vad man trivs och passar i :)

      Håller med om att mörkt hår ofta ser glansigare ut, men man kan få lite samma effekt med en toning i blond nyans oxå ;) Vet inte om jag skulle våga klippa kort och lugg hehe ;)

      ... nackdelen med att färga är ju att det alltid blir utväxt, därför gillar jag slingor som gör att det blir lite naturligare övergång mellan utväxt och riktig hårfärg :)

      Tack söta för alla tips :) Har kollat in Katie och Bethanny och gillar verkligen deras hår :)

      Radera