fredag 30 mars 2012

Job Search

Okay, jag har äntligen tagit mig i kragen! Jag har bestämt mig att satsa ALLT! Min plan är att söka massor med jobb!!! Allt som har rimliga arbetstider och lön (rimlig lön för undersköterskejobbb hahahaha, vill helst ha över 12 dollar i alla fall om det är möjligt.) Jag söker fortfarande vårdjobb, som undersköterska och allt vad de kallar det här - planen är att få in en fot i hälso och sjukvårdsbranchen så jag kan få erfarenhet från att jobba här i USA och bra referenser! Detta underlättar sen när jag behöver bli sponsrad med visum efter att mitt nuvarande visum går ut i höst.

Min plan är att söka 25 jobb den här veckan, har hittills bara sökt ungefär hälften - det finns helt enkelt inte hur mycket jobb som helst att söka, och vissa ställen där jag tidigare sökt 100 jobb typ, låter jag helt bli att söka igen (St Joe's - när jag blir framgångsrik och berömd så ska jag minsann ge igen för alla gånger ni dissat mig ;) Börjar kolla på närliggande orter och har även skickat in intresseanmälan till sjukhem och dyl som inte annonserat.

Sist jag lunchade med  Helena kom vi fram till den strålande ideen att man kan göra en presentation i form av en "film" och skicka med i ansökningarna. Detta är dels för att sticka ut och dels för att potentiella arbetsgivare  ska se hur normal och arbetsvillig jag är :) Jag har alltså spelat in en kort video på lite över en minut där jag berättar lite om vad jag jobbat med och hur mycket jag gillar att arbeta inom vården! Filmen blev sådär hahaha, men jag har inte tid att göra om den utan jag vill verkligen få iväg så mycket ansökningar som möjligt så snart som möjligt!

Nu när filmen är utskickad till en hel del folk börjar paranoian att komma :) Tänk om de spelar upp filmen på sina personalfester och skrattar ihjäl sig åt mig! Massor av folk kan ju se filmen och sen kanske de börjar fnissa åt mig i affären eller så ;) Erik sa åt mig att inte överskatta den globala spridningen av filmen, och han har helt rätt hahaha :)

Fick även idag reda på att mina papper är nu skickade till Michigan Board of Nursing!!! Så nu borde det inte dröja länge innan jag får göra NCLEX provet och få amerikansk ssk licens! Så i helgen börjar panikpluggningen !!!

Känns förbaskat skönt att ha tagit tag i situationen igen, herregud alltå! Bara att rikta sin energi mot ett mål och göra vad man kan för att det ska gå vägen! ... går det inte vägen så har jag  en plan B ;)
... så nu är det bara att köra hårt!!! :)

6 kommentarer:

  1. Duktig du är!! Jag är så feg så jag vågar inte spela in video. Men det är ju en superbra idé!! Härligt att det går framåt med dina papper. Snart sitter du med en licens i handen! Trevlig helg till er båda. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bara känner att jag verkligen måste göra allt!! och det där med video var lite nytänkande och steg i rätt riktning hehehe ;) ... eller ja, det känns som jag gör någonting i alla fall! Action! ;)

      Trevlig Helg på er också! Kram :)

      Radera
  2. Kul att höra att du är på G.Om din video skulle visas på personalfester får du väl stämma dom,du kanske kan få in massor av kosing.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra ide Maud! Hehehe, borde kanske ha skickat med bågot om copyright och att den bara får visas i seriösa sammanhang ;)

      Radera
  3. Haha var inte så paranoid, det kommer gå jättebra! Huvudsaken att du fått lite ny energi att lägga på jobbsök, det kommer att lösa sig snart ska du se så hang in there :)

    Och om inte denna videon gör jobbet så hjälper jag dig gärna spela in en ny, jag ser framför mig hur du breakdancar på torget i Ann Arbour och rappar ditt CV. Det hade varit en hit, trust me! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHAHA, du är galen :) Men tack för erbjudandet!

      Radera