torsdag 1 mars 2012

The battle in my head ...

Jag: Okay, klockan är 9, om jag går ut nu så hinnner jag både springa, styrketräna och köra 85 burpees      innan lunch.

Jag: Är du galen, så där mycket orkar jag inte träna idag, jag känner mig trött.

Jag: Men herregud, vill du inte ha drömkroppen. Du har ju tränat så hårt nu, du kan inte bara ge upp.

Jag: Inte ge upp, men vila lite, ser du inte hur kallt, grått och blött det är ute? Det vore mycket skönare att krypa ner under täcket och vila lite.

Jag: Du brukar aldrig krypa ner under täcket och vila, kom igen nu, du har tagit det lugnt hela veckan, lite jogging skulle göra susen och du skulle bli piggare.

Jag: Nja, det ser sååå kallt ut, kanske kan träna något litet bara - kanske.

Jag: Okay jag vet att du vill bli riktigt vältränad, här har du lite inspirationsbilder på nätet, vill du inte se ut såm här ? Dessutom har du laddat över ny musik på ipoden, Neil Young och Alpahville:)

Jag: Neil Young, den muntergöken, det kan jag ju inte springa till. Men jo jag vill vara vältränad - kanske hinner ut och springa då, och köra  burpees men skippa styrketräningen.

Jag: Kom igen let's go - just do it !!!



Jag vann :) Bjuder på dagens lite fåniga men glada segerhopp :) 
Ibland MÅSTE man övertala sig själv :) Eller till och med ganska ofta ;) 

4 kommentarer:

  1. Good work! Visst är det härligt att klara att övertala latmasken i sig? Nu är du värd att slappa på soffan :) (och se Grey's anatomy) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja:) Men det finn några kamper kvar att utöva ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Liknande överläggningar har jag haft med mig själv varje morgon i hela mitt liv.Har känt efter om jag har ont någonstans så jag kan stanna kvar i sängen när jag egentligen bara är trött.Men mitt bättre jag har alltid vunnit

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... sängen blir nog långtråkig i längden ;)men visst, tidiga mornar eller när det är kallt så är det frestande :)

      Radera