lördag 24 mars 2012

Påskbuffe på IKEA

I går kväll var vi på IKEAS påskbuffe:) Man fick äta så mycket man ville för 10 dollar :)

Det fanns ägg, sill, lax, räkor, jansson, köttbullar, skinka, prinskorv, olika sallader, potatismos, bröd och massa sliskiga efterrätts kakor och tårtor.

Trevligt initiativ absolut! Och laxen var riktigt bra :) Sen vet jag inte om det vara var på IKEA i Canton, eller om det  var meningen att det skulle vara så - men Jansson och rödkålen var totalt sönderkok och geggig :) ?

Vi fick frågan om IKEAS smörgåsbord smakade som hemlagad svensk mat ;) Vi kan ju säga att om vi ville introducera det svenska köket på ett kulinariskt vis för någon, så skulle vi inte ta med den personen till IKEA ;)

Efteråt blev det en spontan bio :) Det var roligt, vi såg "Act of Valor", jag ser sällan action, men den var väldigt spännande. Sen föredrar jag kanske lite fredligare filmer :) Men kul att se något man normalt inte skulle se, och något man aldrig hört talas om :) Yeah, leve spontanitet;)

4 kommentarer:

  1. ÅH! Låter himla gott. Och 10 dollar är ju ingenting! Fast det enda jag förknippar med påsk är ägghalvor med räkor och rom. Och det kan jag ju göra själv (har till och med köpt rom på ikea) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid tyckt påsk och julmat är lite samma sak ;) Men visst är det gott ! Det är mat oftast mmm :)

      Radera
  2. Men åååh, jag vill också ha IKEA!

    SvaraRadera
  3. Wonderful beat ! I would like to apprentice whilst
    you amend your website, how can i subscribe for a weblog site?
    The account aided me a applicable deal. I have
    been tiny bit acquainted of this your broadcast offered brilliant clear concept

    My homepage ... jackpot 6000 Jackpot 6000

    SvaraRadera