söndag 11 mars 2012

Träning vecka 10 2012

Måndag: Styrketräning: Ben och mage.
Linneas utmaning:47 Burpees. 47 x 2 Russian Twist, 47 situps.

Tisdag: Jogg:6.5 km.
Linneas utmaning: 48 Burpees. 48 x 2 Russian Twist, 48 situps.

Onsdag: Jogg 5.5 km.

Linneas utmaning: 49 Burpees. 49 x 2 Russian Twist, 49 situps.

Torsdag: Mall walking ;)

Fredag: Styrketräning: Bröst och axlar.
Linneas utmaning: 50+51 Burpees. 50+51 x 2 Russian Twist, 50+51 situps.

Lördag: Jogg 5.5 km. Styrketräning: Rygg och armar.

Linneas utmaning: 52 Burpees. 52 x 2 Russian Twist, 52 situps.

Söndag: Jogg 5.5 km. Pilates.

Linneas utmaning:  53 Burpees. 53 x 2 Russian Twist, 53 situps.

Kommentar: Not too bad :) Har försökt att pyssla med lite annat också ;) Men det blev 3 styrketräningspass, 1 pilatespass och 4 joggingpass. Linneas burpees börjar kännas av nu, speciellt om man måste ta igen dem en annan dag hahaha.

Mikaelas utmaning 20 mil på 10 veckor var denna vecka 8: 23 km. Har sammanlagt sprungit 156 km och det är 2 veckor och 44 km to go:) har tilltro till att det kommer att gå vägen ! :) 

2 kommentarer:

  1. Ååååh vad jag är less på burpees. Och åååh vad jag är less på styrketräning generellt. Ge mig motivation!!! :D Du hänger i som vanligt. Good work! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, motivation går lite i vågor ;) Om du är superless så är mitt bästa tipsa att exempelvis skippa styrketräning ett tag och göra sånt som känns roligare :) Efter ett tag återkommer lusten troligtvis, annars hittar du något som passar dig bättre. Har oxå perioder när jag kräks på styrketräning, eller bara så låg energinivå så jag inte orkar ... Men efter ett tag ger det sig och känns kul igen :) Och kolla på bilder som föreställer en "kropp som du vill ha", det brukar ge mig den extra puschen hehehe ;)

      Radera