söndag 18 mars 2012

The Prosaic Truth ...

Sanningen är att för att gå ner i vikt (... och komma i form) så är träning 30% av resultatet och kosten 70%! Så med andra ord, det har mer betydelse för vad du äter än hur du tränar.

Detta stämmer till en stor del, träning formar kroppen, men fel mat och mat i överflöd bidrar bara till ett dålig resultat! ... och jag är såååå nära att ha den kroppen jag vill ha! Formar jag till rumpen och låren och går ner lite i underhudsfett så kommer muskler att synas bättre! Jag lägger ner så pass mycket tid och energi på träning så nu jäklar ska jag lägga ner lika mycket energi på vad jag stoppar i mig :) Med andra ord - No more kladdkaka och helgens vinrester en söndag kväll :) I alla fall inte efter att ha svullat så som jag gör!

Så nu jäklar - ett sista ryck innan sommaren! Så här ska jag se ut i sommar!
... minus tuttarna, har inte råd med silikon just nu ;)

8 kommentarer:

  1. Gott att komma i form och jag tror absolut att kosten är A och O i sammanhanget.
    Har lagt om min kost för att bli av med "trivselkilona" tills Ken kommer hit och att sitta still i skolbänken och studera har väl inte direkt hjälpt..Men med rätt kost kommer resultaten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt! Nyfiken på hur du lagt om kosten ;) Alla tips är välkomna ;)

      Radera
  2. Framförallt slutat att småäta vilket är en dålig vana jag har. Sedan äta mindre portioner, mer frukt och dricka mer vatten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äta mindre portioner är verkligen en grej jag tror funkar! Inget hokuspokus liksom, ät mindre helk enkelt! - och småätande kan ju förstås oxå ställa till det ;)

      Radera
    2. Jag tror inte på att minska protein. Protein bygger muskler. Däremot tror jag på att ta bort socker, småätning och byta till bra fett.
      Här är tips på bra sidor:
      http://www.muscles.se/forum/2480-en-deffguide-hur-man-blir-deffad.html
      http://forum.body.se/showthread.php?t=22347

      Radera
    3. Nääää, minska protein tror jag inte heller på :) Men är lite nyfiken på hur folk gör för att gå ner i vikt - känns som om de flesta antingen kör LCHF eller räknar kalorier/poäng - båda verkar ju funka :) JAg är inte så mycket för att hålla på att räkna - och inte heller vill jag köra strikt LCHF - jag vill äta mer grönsaker än de förespråkar...

      Jag tror väl ungefär samma sak som din deffguide, men kankse mindre carbs - jag antar att det viktigaste verkligen är att skärpa sig och fullfölja, - antar att det är där jag brister hahaha.

      Radera
  3. Nästa gång vi är och fikar och jag vill köpa en cake på klubba så slå mig på fingrarna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag lovar!;) Näää då, du räknade ju kalorier ;) Om antal kalorier är okänt så räknas det väl inte ;)

      Radera