onsdag 29 februari 2012

Substitut

I dag hade jag tänkt prova "Shirataki Nudlar", en portion ska tydligen bara innehålla 3 gram kolhydrater och 20 kalorier. Tydligen är nudlarna gjorde av en sorts rot, men det är också vanligt att de blandas ut med tofu för att få en bättre konsistens.

Jag har hört allt från att de ska vara lika goda som pasta till att de känns och smakar som gummi. Men jag lyckade inte hitta några idag så fick inget tillfälle att prova:) Men någon annan kanske har ?

Istället så sprang jag på black bean spaghetti :) Jag kan rekomendera den varmt, den smakade ganska likt vanlig "färgad" pasta. Det fanns också ljus spaghetti gjord på sojabönor med samma kolhydratsmängd. En portion ska innehålla 16 g kolhydrater vilket är betydligt mindre än vanlig pasta. Dessutom åt vi hälften av vad de ansåg en portion vara, vilket var fullt tillräckligt med köttförssås till ;)

Alltid kul att prova nya nyttiga produkter :)

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Ska kika in det. Vart hittade du det? Kram.

    SvaraRadera
  2. Plum market - vet inte om det finns i CA, men e typ som whole foods, borde gå att hitta där :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Intressant, ska se om jag kan hitta det och testa...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hittade sånna där Shirataki Nudlar på Safeway - ska prova dom ikväll. Säger ifrån hur dom smakar (förhoppningsvis inte gummi!) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehehe, smakar de gummi så köper jag inte :) Hörde något om att man inte ska tugga, bara svälja, men så illa kan det inte vara ju - men som sagt kul med lite nytt ;)

      Radera