tisdag 28 februari 2012

Nya Tag

Den senaste veckan har det blivit några inlägg som jag anser är lite för gnälliga för att publiceras egentligen hahaha :) Funderade ett tag på att ta bort dem, men bestämde mig för att de får vara kvar. Visst, de är sanningsenliga, och jag under ett par dagar så kändes situationen rätt jobbigt! - och jag antar att det är en del av livet, allt känns inte alltid perfekt. Men jag vill också förtydliga att det är sällan jag tillåter mig själv att på något vis deppa ihop! - men det viktigaste är inte att alltid känna sig perfekt och lycklig, utan att hela tiden hitta tillbaka till den vägen som känns rätt att gå, även om det blir sidospår ;) 

Jag känner att få vara i USA är en stor utmaning och möjlighet :) Vi borde helt enkelt se möjligheterna och ta tillvara på den här tiden. Och jag anser att faktiskt att det är mycket upp till en själv att påverka sitt liv i den riktning man vill gå - och kanske är det det som stör mig mest, att jag har gjort så förbaskat lite för att nå dit jag vill. Men oavsett om vi blir kvar i USA några år till eller inte, så kommer vi vara kvar till och med Augusti, vilket är ett halvår till - så jag har inget att förlora på att börja ge järnet redan i dag :) 

4 kommentarer:

  1. Visst måste man få gnälla ibland. Om jag hade en egen blogg skulle jag nog idag använda den för att spy galla över min arbetsgivare som idag låtit mig ensam göra två personers arbete för att spara in på vikariepengar.Så nu sitter jag här med trötta fötter och gnäller inför Thomas och katten istället.Hoppas den förstnämnde förstår att det blir han som får laga middag ikväll annars får jag väl ytterligare en anledning att gnälla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men GUUUUDDD, så kan man inte göra - det är verkligen smågrus man spar in - men det sliter ju oerhört på dig. Med tanke på vad du även tidigare berättat tycker jag ni borde kontakta media, situationen är ju ohållbar!

      hahaha, ja smurfen lär inte laga middag hur smart han än är ;) möjligtvis en död råtta då ;)

      Radera
  2. Kommer du ihåg när jag skrev en debattartikel i Arbetarbladet om politiker som skulle besöka oss men aldrig kom? sen kom dom och läxade upp mig och krävde en dementi i tidningen som dom aldrig fick det var en väldigt obehaglig upplevelse så om jag gör det igen får det bli anonymt.För övrigt fixade Thomas middagen igår

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var politikern/er chef som läxade upp eller hur, blev någon miss ?! (eller ointresse)

      Tycker endå att ni borde göra något som visar på att ni inte accepterar arbetsvillkoren. Det finns alltid något er chef kan göra - även om det ser förbaskat mycket bättre ut om man som chef minskar utgifterna. - även om det är på andras bekostnad. Om alla är med på att det är oacceptabelt så MÅSTE något hända! - men visst förstår om du vill vara anonym ;)

      Radera