onsdag 8 februari 2012

Man blir som de man umgås med ...

... vilket verkligen stämmer:) Ofta dras man till person som har något gemensamt med en själv och som på något sätt ligger på samma "nivå" :) Vilket även gäller inom datingvärlden, en groda blir inte ihop med en prinsessa ;) Och en lodis blir inte kompis med en VD :)

Hur som helt så påverkas man verkligen av människor runt omking. Man inspireras, tar efter och ibland styrs man åt samma mål. Det är förstås bra att sträva efter ett umgänge som kanske ligger lite "över" där man själv befinner sig. Då blir man lite extra motiverad att " bli som dem". Två soffpotatisar som vill börja motionera slutar ofta på ett cafe exempelvis:)

Jag har lustig nog upptäckt att jag umgås mest med mig själv :) - vilket de flesta gör, umgås med sig själva liksom, det är ju svårt att göra annat. Men sista tiden har jag nästan bara umgåtts med MIG SJÄLV;) hahaha. Och även om jag är skitbra på alla sätt och vis (uhm), så vore det bra om någon av lite högre "standard" kunde hänga lite med mig så jag blir motiverad till att förbättras och sträva högre :)

Här är jag :)

... och jag efterlyser någon som är rolig, smart, snäll, framgångsrik, inspirerande, driven, bra självkänsla, med livserfarenhet, som är ödmjuk och som vill hänga lite med mig och smitta av sig :) 

10 kommentarer:

  1. Haha! Jag skulle garna vill hanga med mig sjalv lite mer... Det blir liksom inte sa mycket motivering nar man hanger med en 3-aring och en 5-aring det mesta av tiden... :0) Men roligt ar det ju sa klart... :0)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet "lyxproblem" Men ibland vore det kul med lite mer umgänge, och variation :)

      Barn är ju jätteroliga :) Men förstår att "egentid" kan vara svårt att hitta med familj och jobb :)

      Radera
  2. Jag har sagt det förr och säger det igen: move to SF ;)

    SvaraRadera
  3. Haha vi kan ju "hänga" på bloggen! Fin bild förresten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, blogghäng funkar:) Det ena utesluter inte den andra:) Man kan ha cyberkompisar oxå ;)

      Tack, jag tyckte oxå bilden blev bra :) Rosa och glad typ ;)

      Radera
  4. Svar
    1. Haha, jag gillar dem faktiskt :) Hittade en utmärkt vägg för dem! Nu ser jag mig själv när jag tränar, kanon ju ;)

      Radera
  5. (Min kurs är slut efter nästa vecka, då kan vi ta en ny lunch på IKEA om du vill? Eller ta en tur på köpcentrat i Novi kanske? Jag är så fasligt trött när jag kommer hem efter skolan varje dag att jag inte orkar gör något på kvällarna nu bara...inte för att jag har så mycket träningsmotivation att erbjuda dock haha!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha :) Du e ju en superbra person att hänga med ;) Absolut!,säg till när du har tid och är utvilad ;)

      Radera