måndag 27 februari 2012

Buy a house ?

Har suttit och googlat runt lite på hus:) Jag är så sugen på att skaffa ett! Det här huset kostar bara ca 100 000 dollar. Kanske lite i största laget för oss med fem sovrum och tre badrum ;) Lån och försäkring skulle ligga på ca 550 dollar/månaden, vilket är mindre än hälften av vad vi betalr nu för att hyra något mycket mindre:)

photo
bild : www.homes.com
För bra för att vara sant - så klart! Huset ligger i Detroit, USAs farligaste stad.(Ligger 45 minuter från Ann Arbor.) Staden som i stort sett är utdömd. Men jag kan inte låta bli att fascineras av att det går att köpa beboliga hus för runt 10 000 dollar där! I Ann Arbor får du inget "normalt" för under 200.000 dollar, och du kanske får räkna med att lägga på 100 000 till ;)

Helt galet billigt med hus i Detroit alltså. Min vilda sida känner för att slå till ;) Erik skulle ha nära till jobb inom bilindustrin och det finns flera bra sjukhus där - och jag vet att de sponsrar folk med arbetsvisum. Och det vet jag för att jag lyckades nämligen googla mig till en sida där de lagt ut alldellelles för mycket personuppgifter på de som sponsrats ;)


Varför inte egentligen, skulle vara grymt nyttig för mig att lämna min comfort zone :) och jag skulle defintivt känna att jag lever ! :) 

3 kommentarer:

  1. Det går att hitta hus för $1 i Detroit, folk flyr fältet och vill bara slippa fastighetsskatten.....jag råder dig INTE att flytta dit hur spännande det än låter ;) Flint ska du akta dig för att åka till också, det är knappt infödda Detroitare åker dit. Det är svårt att tänka sig att det verkligen är så farligt som det sägs men det gäller att vara försiktig i överkant på vissa ställen. Bara i Detroit har det skett snart 50 mord på lite mer än två månader!

    SvaraRadera