onsdag 22 februari 2012

Dagens Uppenbarelse

Idag när jag var ute och sprang så lyssnade på musik för omväxlings skull :)  Normalt sett så lyssnar jag alltid på någon "pratare", har  i stor sett plöjt igenom alla sommarpratare som ligger ute på SRs hemsida ;) ... hahaha, faktum är att jag inte ens minns vem jag lyssnat på längre så flera gånger har jag laddat ner samma person och någonstans i mitten upptäckt att det låter väldigt bekant :) ... sen lyssnade jag på amerikanska podsändningar ett tag till jag tröttnade. Och efter det blev det diverse amerikanska "motivation speaker,! - hahahaha I know - men det känndes så uppmuntranade på något vis :) 

Det som slog mig idag var att det är så mycket roligare och lättare att springa till musik än någon som bara pratar! Varför har inte jag fattat detta tidigare hahahaha ;) ?! 

I dag lyssnade jag på Lalehs senaste album "sjung", och det finns ingen sångerska/ sångare som kan få mig att känna mig så levande som hon :) Villken artist! Det känns nästan som om livets mening uppenbarar sig när man lyssnar på henne :) ... åhhh jag vill bli lika cool som hon är :)


4 kommentarer:

  1. Haha. Vad rolig du är! Jag MÅSTE springa med musik. Jag har provat såna där pratprogram men dom får mig liksom inte att trycka på det lilla extra utan då lunkar jag bara fram (förrutom en gång då jag lyssnade på nån dokumentär om en eftersök våldtäktsman, då sprang jag som en galning!!). Snart ska semlorna provas! Längtar :) Kram (och tack för recepttips, superlätt att göra).

    SvaraRadera
  2. ,,,näää framöver blir det definitivt musik ! I dag blev det Elvis gospel hahaha ;)

    SvaraRadera
  3. Men åh, jag kan typ inte springa utan musik. Det går bara inte.. Peppig musik ska de va också, typ katy perry eller nåt sånt. Åh, nu blir jag lite sugen att ladda ner lite mer musik till ipoden..

    SvaraRadera
  4. Laleh spelas ofta på radion efter hennes medverkan i Så mycket bättre tror det var hon som gick hem bäst hos tittarna många kände inte till henne tidigare

    SvaraRadera