måndag 27 februari 2012

There's something going on ...

4 kommentarer:

  1. Gabriella, I know your feeling! Det är frustrerande att inte jobba. Det är fruktansvärt irriterande att inte ha något meningsfullt att fylla dagarna med och att inte få lov att känna sig nyttig och behövd. Självklart önskar du Erik en karriär och ett lyckligt jobb, men DU är också viktigt! Det är klart att mycket handlar om attityd och att det inte alltid är platsen det handlar om. Men hallå?! Ni har bott där borta i 1,5 år, du har verkligen prövat. Vad mer kan du göra? Du behöver inte känna det som om du kastar i handduken för du har verkligen gjort det du kan. Jag har sagt till E att om inte jag får jobb här borta så måste vi helt enkelt flytta hem. Självklart önskar man dom det bästa - men glöm inte bort dig själv!! Stå på. Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte jag har gjort allt riktigt! ;) hade jag givit allt så tror jag att jag hade haft någon meningsfull sysselsättning ;) ... men visst, vi måste inkudera oss båda ... men det e så jäkla svårt att sia om framtiden.

    Jag menar jag har ännu inte haft möjligheten att söka ssk jobb här ;) (papperna är faktiskt på väg till USA!! - otroligt nog!) Men frågan är om det är mödan värt - allt är så tidskrävande...

    Jag vet att känslan jag har för MI grundar sig på mina erfarenheter hittills ;) - och de kan bli bättre... ja jösses, vi får se vad som händer!

    Tack för omtanken! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att man kan må dåligt även om man bor i Paradiset det beror mer på vilken livssituation man befinner sig i och i ditt fall handlar det om att hitta ett meningsfullt jobb hoppas det löser sig ofta är det tillfälligheter som gör att alla bitar faller på plats

    SvaraRadera
  4. Maud du har vekligen rätt! Och visst är det ofta tillfälligheterna ... Känner mig som en gnällig barnunge ;) ... Det finns så mycket mer jag kan göra för att förändra situationen, och som det är just nu skulle jag förmodligen känna likadant även om vi flyttade till Sverige - dvs inte vara så nöjd som jag vill vara :)
    Allt man tänker och känner speglar sig i det man gör!

    SvaraRadera