tisdag 21 februari 2012

Att vara gift med en ingenjör :)

Som tidigare nämnt så har vi märkt att vår frys funkar rätt dåligt! Glassen har varit sås och allting är lite halvmjukt. Vi bestämde då att mäta temperaturen i helgen. Detta gjordes genom att Erik stoppade in en termometer som ser ut som en kabel. Den är kopplad till någon hemmabyggd enhet ?/dator? utanför frysen. 

Genom blåtand skickar den sen information om temperatur till min dator. Erik har gjort ett program i som omvandlar informationen till grafer så att vi kan få en kurva. I går försökte Erik lära mig hur man programmerar grafer. Han kunde sen kolla att jag hade programerat rätt hahahaha, -genom att han alltid kommer åt min dator via sin:) (Inga hemligeheter där). Efter ett tag märktes det att jag gjorde något fel, för det blev ingen graf. Efter att ha klippt och klistrat mina kommandon och skickat till Erik via skype upptäcktes det att jag hade skrivit "potlog" istället för "plotlog" hahaha. Undrar om jag har talang för teknik  ;) 

 Hur som helst funkar inte frysen som den ska, den önskvärda temperaturen är - 18, dvs det svarta sträcket. Och frysen kör sitt eget oregelbunda race. Nu håller vi på att mäter kylen :) Jag jar tidigare sagt att man blir som de man umgås med ;) I morse sprang jag upp i glädje och förväntan för att kolla min dator som loggat kylen hela natten :) Kylen har ett liknande mönster, men lite mer regelbundet :)

Annars så har vi fått SNÖ igen :( och årets sämsta trafikdag är definitivt idag. Polisen verkar ha stängt av massor av vägar för att det är snorhalt. När jag körde hem efter att ha skjutsat Erik hade jag lite ångest eftersom det är backigt till vårt hus hur man än väljer att åka. Så jag bad en bön, gasade på, och sket i stopplikten med flit för första gången i mitt liv - annars hade jag halkat ner igen.

I dag är det även Fettisdagen :) Funderar på att baka SEMLOR;) men då måste ge mig ut och köpa kardemumma :) ... eller en powerwalk för att köpa kardemumma kanske ;) Spännande fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar