söndag 12 februari 2012

Träning vecka 6 2012

Måndag: Jogg: 5,5 km. Styrketräning: Ben och mage.

Tisdag: Pilates. 

Linneas utmaning: 20 Burpees. 20 x 2 Russian Twist, 20 situps.

Onsdag: Jogg: 5.5 km. Styrketräning: Bröst och axlar.

Linneas utmaning: 21 Burpees. 21 x 2 Russian Twist, 21 situps.

Torsdag: Jogg: 5.5 km. Styrkträning rygg och armar.

Linneas utmaning: 22 Burpees. 22 x 2 Russian Twist, 22 situps.

Fredag: Hike i Parker Mills - oklart hur lång :)

Linneas utmaning: 23 Burpees. 23 x 2 Russian Twist, 23 situps.

Lördag: Jillian Michaels: Killer buns and tighs workout.

Linneas utmaning: 24 Burpees. 24 x 2 Russian Twist, 24 situps.

Söndag: Styrketräning: Ben och mage.

Linneas utmaning: 25 Burpees. 25 x 2 Russian Twist, 25 situps.

Kommentar: Långt i från lika hårt som förra veckan. Bara tre springturer, skyller lite på vädret:)

Har inte alls haft samma motivation och energi denna vecka, och har verkligen fått tvinga mig vissa dagar. 
Har även funderat på vad som är effektiv träning och hur man egentligen ska träna för bäst resultat. Börjar få tillbaka känslan av att resultatet jag får känns så litet med tanke på all tid och energi jag lägger ner. Bara styrketräning och jogg känns i bland lite enformigt... Men hur som helst, en eloge för att jag tvingat mig själv trots motivationen trytigt:) 

Mikaelas  utmaning 10 mil på 10 veckor var denna vecka 4: 16.5 km. Har sammanlagt sprungit  77 km och  det är 6 veckor och 23 km to go :) 

2 kommentarer:

  1. Som alltid, good work! Du kommer att ha en kropp to die for till sommaren! :) (och ja, du springer nog milen snart!)

    SvaraRadera
  2. Hehe:) Tycker den där kroppen to die for "borde" vara här eftersom jag har tränat rätt hårt sen Juni 2011 :) (det är den inte än;)

    Ska ta och testa milen bara vädret blir ok ... just nu är det snö.

    SvaraRadera