torsdag 9 februari 2012

Tack för en bra dag :)

I dag har jag inväntat dagens högsta temperatur - brukar göra det när jag är riktigt frusen :) Så när tempen blev 38 F kl 3.30 gav jag mig ut och sprang :) Ska tydligen bli riktig kallt i helgen, så bäst att passa på. Ville egentligen springa en mil, men när jag kom i gång kände jag mig trött och lite illamående så det blev den vanliga 5.5 km turen :) Men snart ska ta mig tusan greja 1 mil :) Efter det mådda jag faktiskt bättre så det blev nästan en timmes styrketräning :) Yes, det rullade på helt okay:)

... efter det kom jag på att jag borde köra Linneas 100 burpees, russian twists och situps utmaning. Dvs i Tisdags började man med att göra 20 av vaje och sen ökar man med en st varje dag tills man är uppe i 100 - så i dag var det 22 av varje. Måste erkänna att jag var lite mör när jag gjorde de sista burpeesarna :) Men annars - än så länge så känns den utmaningen som en droppe i havet om man jämför med styrketräning och jogg. Och nu jäklar, snart har jag mitt sexpack :)

I kväll var det även premiär för Buffalo Wild Wings, har aldrig varit där förut.Och riktigt hungrig var jag också!! Någon på Eriks jobb tyckte det vore skoj att dra dit lite jobbfolk så vi hängde på:) Det visade sig att jag var den enda frugan/flickvännen som hängt på :) Men det spelar ingen roll, jag gillar att umgås med yngre killar (de flesta är doktorander, vilket man kan vara redan vid 22 -23 i USA) och deltar gärna i deras råa humor hahahahaha.

Erik lyckades även beställa in den starkaste kycklingen de hade, jisses alltså, det slutade med tårar för min del :) Jag frågade om kycklingen var organisk, och vår servitör förstod inte vad det innebar... usch kände mig nästan dum som frågade.

Nu har jag kollat på "halv åtta hos mig" så nu är jag nästan hungrig igen ;) Extra kul att de är i Linköping där vi bodde i fem år innan vi flyttade hit. Känns så konstigt att se alla affärer, gator och hus som man så väl känner igen:) .... och dessutom pratar alla svenska. Får en känsla av att det är verkligt, medan Ann Arbor är "lite mer på låtsas", hm skum känsla.

... och nu är det midnatt och bedtime:) God Natt Världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar