måndag 20 februari 2012

Sunny Monday

Förmiddagen bara försvann :) Lite skype, lite chat, lite telefonsamtal ... och så vips har flera timmar gått :) Med en riktigt bra humör körde jag lite styrketräning, och jag lade på vikter mer vikter än jag brukar ha på varje övning ;) 

Yes det gick, jag har alltså kört för klent;) Jäklar vad jag tog i och svettades, ingen tjejträning här inte. Lite kritiskt när jag ligger på en bänk och ska köra "bröst" med hantlar, får verkligen ta i för att inte få de över mig, skulle behöva en assistent :) Eftersom jag tränar hemma så kan jag faktiskt skrika och låta, vilket jag verkligen utnyttjar hahaha :) Efter det blev det 5.5 km lång joggingtur :) Jag  vet att jag sagt att jag ska prova en annan runda och längre sträcka - vilket jag ska. Men eftersom jag inte har någon modern telefon med gps, eller vet några elljusspår som redan är mätta, så måste jag kolla upp en sträcka och mäta via google maps i förväg :) 

Det var riktigt soligt och vackert idag :) Det ser mycket varmare än vad det är dock, höll sig runt nollstrecket i dag. Tänk om det kunde bli lite varmare så att man får grilla lite :) 



4 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Jag körde också ett riktigt hårt styrkepass idag men mer vikter än vad jag haft tidigare. Härligt att känna musklerna bränna!

    Ett tips är att köpa en pulsklocka med gps om du inte har lust att köpa fancy telefon. Det hjälper faktiskt på motivationen att se hur långt och hur fort du springer (i alla fall för mig). Men så är jag ju också en liten gadgetnörd :)

    Happy new week! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hey good work! Bra att piska på sig själv hehe :)

      Jag disskuterade min "viktökning" med E. Han sa att jag gjorde som "pojkarna" på gymmet, dvs körde för tungt med risk för att skada sig. hahaha, kanske för att jag kommit upp i samma tyngt som han i vissa övningar ;) Men visst det är en avvägning - svårt!

      Pulsklocka kan vara ett alternativ, tack för tipset :)
      Kram!

      Radera
  2. http://www.mapmyrun.com
    Kommer du ihåg var du sprungit så e de superlätt att bara knappa in det :)

    SvaraRadera