fredag 11 maj 2012

Absolutely lovely

Superfint väder med sol och perfekt blå himmel :) Hur härligt som helst! Det går verkligen ingen nöd på mig ;) Har bjudit över Shaun och Sandra på grill i kväll - kände mig tvungen med tanke på vädret. Tänkte att vi skulle sitta ute och äta, vilket betyder att jag får ta en snabbstädning på verandan :) Det blir i alla fall kycklingfile, fläskfile, klyftpotatis och tzatziki - med min favvo efterrätt förstås ( paj ;) denna gång jordgubb och rabarber, har blivit några sådana sista tiden ;)) 



Har haft det fint som gräsänka, även om jag saknar min älskling :) Veckan har bara runnit i väg - och har får panik över hur lite jag har hunnit plugga - kommer därför att ägna helgen åt studier - bästa sättet är att lämna datorn hemma och dra i väg till ett bibliotek ;) Fast jag gillar att ha datorn med mig för då kan jag googla sånt jag inte förstår, så vi får se. Men ska inte klaga, har i veckan hunnit med både shopping i Novi med Sandra och lunch i Northville med Saara och Helena. Har hunnit träna lite grann också, och fick med Sandra på springtur i dag - hon var imponerande bra för att vara första gången - och hon klagar mycket mindre än vad jag gör också ;) 

Nu är det bara att sluföra matlagningen, lägga rosevinet på kylning, städa porchen och invänta sällskapet ;) Later!

4 kommentarer:

  1. Åh! :) Låter som en väldigt härlig fredag (och lite som hämtat från en Pripps-reklam).

    Ha en toppenhelg! :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En väldigt härlig Fredag!:) Trevlig helg på dig också:)
      Kram!

      Radera
  2. Mumsigt värre! :D (Jag skrev en kommentar till på förra inlägget med en länk till en intressant dokumentär men kommentaren verkar ha försvunnit..Fick du den öht månne?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev riktigt gott, förutom att jag brände pajen - så kan det gå när man inte tar tid på något ;) Kanske kan få låna dn makes timer nästa gång ;) ... men pajen var ätbar ändå som tur var.

      Näää då, länken ligger kvar, ska kolla om jag hittar filmen, tack igen för tipset!

      Radera