måndag 7 maj 2012

Slacker

I dag har jag styrketränat! Och det kändes så bra även om det var tungt - och tungt var det eftersom jag inte styrketränat på nästan två veckor ?!?! Hur i hela världen gick det till ? Jag som trodde att jag låg på tre, fyra pass i veckan i alla fall. Det gäller att vakta på sig själv annars går det lätt utför. Vet inte vad jag lagt min energi på den senaste tiden, men inte är det träning (och inte mycket annat vettigt heller?!) I bland stämmer bilden av sig själv inte ihop med verkligheten hahaha. Som tur är har jag inte svullat i alla fall, och jag har varit ute och sprungit tre - fyra gånger i vecka i alla fall - så det är bara en måttlig grad av dekadens - än så länge ;)

I helgen så råkade det bli världens skummaste diet, jag skyller det på att Erik åkte i väg. I fredags blev det tacos som vanligt ;) Lördag blev det pannkaka till frukost, tacos till lunch och kladdkaka till middag, med ett glas rött haha. På söndag blev det kladdkaka till både frukost och lunch, och tacorester till middag! Inte likt mig. Så jag har i stort sett liev på nöstan enbart tacos och kladdkaka haha.

I morse gick jag i alla fall upp svintidigt, och var på bibblan vid halv åtta. Efter att ha pluggat i två timmar var jag helt död, säker med tanke på att jag kom i säng super sent i går och inte sovit många timmar - så det var bara att åka hem. Men nu efter träning är jag som en ny människa - i morgon ska jag göra ett strukturerat träningsschema igen! Herregud, utan mål och struktur är man bara en liten eldfluga virrandes runt i ett ständigt mörker! :)

3 kommentarer:

  1. Haha. Du behövde säkert en liten paus. Nya tag.. Ibland kan det faktiskt gå bättre efter en liten paus då kroppen fått återhämtat sig lite. Fast du har verkar ju inte legat på latsidan i alla fall. Hoppas du har fina dagar som gräsänka. Jag tycker faktiskt det är lite skönt att vara ensam ibland. Då kan jag äta vad jag vill, slänga mina kläder överallt och ha det precis så stökigt som jag vill. Blir alltid att panikstäda dagen innan E kommer tillbaka :) Passa på o se massa romantiska komedier och lyssna på alla töntmusik som du inte vill erkänna att du egentligen lyssnar på :p Hoppas du har det bra!!! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS. Jag ska svara på dina 11 frågor så fort jag får tid :)

      Radera
  2. hehe ;) I know, det finns en del fördelar med att vara själv ett tag också :)

    SvaraRadera