lördag 5 maj 2012

Gräsänka

Kom precis hem efter att ha kört Erik till flygplatsen - han kommer att vara borta lite över tre veckor! Tror aldrig vi har varit ifrån varandra så länge - om man inte räknar med det första halvåret/året vi var tillsammans då han bodde i Linköping och jag utanför Uppsala. Då träffades vi två helger i månaden ungefär, sen bodde Erik hos mig en del av tiden han skrev sitt examensarbete.

Måste erkänna att det känns superkonstigt, men hoppas att tiden kommer att gå fort och att jag hittar på en hel del roligt att göra :) I går ikväll bytte jag påslakan, och i morse medan Erik fortfarande halvsov så gned jag in påslakande ordentligt mot hans hud, började med fötterna och arbetade mig uppåt ;) Vill att sängkläderna ska lukta som han gör ;) Valde mellan gnuggandet eller att sova med lite av hans smutstvätt - gnuggandet är mycket mer hygeniskt hahahaha :)

Tar gärna emot förslag på roliga saker att göra som gräsänka. Träna mycket och äta extremt nyttigt står redan på min "roliga lista" :)

6 kommentarer:

  1. Det är alltid jobbigt när de är borta :(
    Förra gången Ken åkte tillbaka efter sin R&R så gick jag omkring i hans kläder bara för att de luktade honom..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde du ? :) ... en tröja kan jag väl tänka mig ;) ... har nog lånat Eriks jeans vid nödfall, men han har mycket mindre rumpa och smalare lår ;) så de sitter tajt runt låren och löst i midjan.

      ... Nää skämt åsido, ni är ju ifrån varandra längre perioder än tre veckor så förstår att det blir mycket längtan och saknad!

      Radera
  2. Åh, hoppas tre veckor går fort!

    Haha, låter som jag. Under mitt och M:s distansförhållande brukade jag ibland hänga i hans garderob och lukta på hans kläder!

    Hoppas du hittar något skoj att göra och inte bara plugga NCLEX ( även om det är världens "roligaste" ;) )

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehehe, tänkte inte på att det finns kläder kvar i garderoben ;) något borde ju lukta ;)

      Vilken distans var mellan er ?

      Japp NCLEX e skitkul hahahaha, känns lite som sjuksköterske utbildningen, man blir aldrig färdiglärd ;)

      Radera
  3. Luncha i Northville med mig och Saara tycker jag låter som en bra plan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter kanon, har planerat det oxå ;) Hör av mig för att kolla när det passar ;)

      Radera