tisdag 8 maj 2012

Good Questions

Eftersom Karro svarade på mina frågor är det väl inte mer än rätt att jag svara på hennes ;)
... och hennes var faktiskt mycket bättre än mina ;)

1. What is your favourite movie? Including a motivation.
Finns massor bra ju :) Men "the Game" , Donnie Darko, och Adam's Apples är verkligen bra! Gillar filmer som lämnar efter sig en känsla av att livet är så mycket mer än bara det vardagliga som man kan se ;)

2. Which is the first website you go on when you turn your computer on?
hahaha, weather.gov :) - i alla fall under ovädersäsongen :) Måste kolla så att det inte är en tornado på gång ;)

3. Which is the picture of you that you are most happy with? (attach it)

Finns så mycket fina bilder från både bröllopet och möhippan....
... här kastas det ris i alla fall ;) och jag var så lycklig :) 



4. Have you heard about the bird?
Vilken då ? :) Tell me ...

5. What is your signature dish?
Tacos? ;) och ribs - har det blivit sen vi flyttade hit, och älskar att bjuda på  grillat :)

6. Who would play you in the movie about your life?
Bra fråga - Gwynet Paltrow kanske ;) ...

7. What was the last dream you can remember about?
Dagdröm eller nattdröm ? Jag brukar skriva upp mina drömmar och tyder de med jämna mellanrum, men nu var det ett tag sen. Men drömde igår? tror jag - om att jag hade en son som någon annan tog hand om, och när jag höll i honom så kände jag ingenting fast jag borde ha känt moderskänslor.

Eftersom barn symboliserar ny projekt så tolkade jag det som att jag riktar in mig på att söka jobb som jag kanske egentligen inte vill ha - "home health aide", men endå söker för att det just nu känns som det enda alternativet. Dvs barnet är min home health aide karriär ;)

8. Do you have a motto you try and live by?
Ja, att inställning är allt och att det är man själv som ansvarar för och styr sitt eget liv. Så jäkla mycket lättare sagt än gjort. Borde kanske byta motto ;)

9. What makes you laugh?
Bra humor! .. och Erik när han retas, - han retar gallfeber på mig så att jag kiknar av skratt.

10. What movie or TV show character do you identify with the most?
Tror inte jag identiferar mig med någon på tv , hmhm -  Men gillar verkligen Elaine i Seinfeldt - tror dock inte jag är lika egotrippat och osympatisk ;) 


11. What are your morning routines? 
Supertråkiga, går upp sätter på kaffe, dukar fram youghurt med tillbehör. Går på toaletten efter att E är klar ;) Äter frukost,skjutsar E till jobbet, eller han kör dit och jag hem ;), kommer hem duschar och fixar mig eller ev tränar och fixar mig efter det :)   

2 kommentarer:

  1. Åh din brudklänning är helt fantastisk! Vilken vacker brud :)

    Hoppas veckan startat bra, och att du ätit något annat än kladdkaka och tacos ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Rekomenderar varmt att gifta sig vid någon tidpunkt i livet ;) Superkul!!

      Hehe, jag var bjuden på middag i går, som bestod av kyckling och i dag blev det en köttbit, så jag har tyvärr brutit kladdkaka/tacos dieten ;)

      Kram!

      Radera