söndag 13 maj 2012

"Mrs Robinson, you're trying to seduce me. Aren't you?" .

Okay, det blev tv kväll i soffan - hade föredragit att piffa till mig till oigenkännlighet och gått ut och festat natten lång, men det  fick bli det näst bästa. Började med dokumentären som Helena rekomenderade om Dr Burzinski som har hittat ett sätt att bota cancer oerhört framgångsrikt utan biverkningar - otroligt intressant - älskar bra dokumentärer! Sen blev det lite svenskt, eftersom netflix inte har så bra utbud så blev det " En sång för Martin" , bra men sorglig :(

... och nu kollar jag in "the Graduate" från 1967 med en ung ( hyffsat ung i alla fall, 30 år gammal) Dustin Hoffman som blir förförd av den äldre Mrs Robinson ( i verkligheten bara 6 år äldre ). Hahaha, Dustin spelar en ganska tafatt 21 åring ;) .. så härligt naiv! Dessutom har jag aldrig sett en film som är så snyggt klippt med så bra film musik! - Simon and Garfunkel :)

Minns första gången jag såg filmen, jag var 18, älskade allt som hade med sextioatalet att göra, älskade modet, musiken ALLT! Dessutom var det på sätt och vis den mest spännande sommaren i mitt liv ;) med mycket äventyr och party! Filmen får mig verkligen att minnas den sommaren ...
                         
                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar