onsdag 2 maj 2012

Studieflykt...

Bara för att slippa plugga till NCLEX så tänkte jag svara på Helenas frågor ;) Man ska tydligen svara på 11 frågor och sen skicka iväg elva nya ... 


... okay, här kommer svaren :)


1. När grät du senast?

Jag har ju typ blivit lite av en crybaby sen vi flyttade till USA, det är nog en hel del frustration som vill ut med jämna mellanrum ;) Senaste gången var nog efter mitt misslyckade jobbförsök, då grät jag rejält. Var både arg, hungrig ;), besviken och frustrerad.

2. Om du var en känd karaktär i en TV-serie eller film, vem skull du varit?

Hahaha, jag skulle vilja vara Zorro:) Han var min hjälte när jag var liten, och han grejade allt! (pratar om den gamla svart vita serien) var snygg och mystisk och väldigt modig! Tveksamt om jag skulle vilja byta kön, men en tjej Zorro borde funka ;) 

3. Vad skulle du vilja vara känd för när du dör?

Att ha förändrat världen till det bättre!

4. Har du någon udda talang eller partytrick?

Som att slå folk med plastflaskor ;) ?! Nope, egentligen inte. Förutom att jag kan bli ganska het i diskussioner om jag har fått i mig något glas, men normalt sätt är jag väldigt snäll :) Dålig karaoke sångerska räknas väl knappast som partytrick ;) ?! Inga coola talanger heller tyvärr. 

5. Vad är du rädd för?

Massor med saker tyvärr, är alldeles för rädd för mitt eget bästa och försöker jobba på att bli mindre rädd. Tror också det är en biverkan av att flytta till USA och saker inte riktigt blev som jag tänkt mig, och att jag inte har kontroll över situation (jobbvisum, ssk leg, inkomst, osv) har skapat massa nya rädslor som ex, superrädd för tornadoes, flyga. Mest rädd för att tappa bort mig själv och inte få chansen att förverkla mig och det jag vill!! 

6. Vilken personlig egenskap hade du velat förändra?

Mindre rädd och mer mod!! Sen skulle jag vilja ha egenskapen att känna mig nöjd lättare än vad jag gör nu ;) 


7. I vilken situation kände du dig senast som lyckligast?
Haha, senaste gången jag kände mig lycklig var lustigt nog på festen i Lördags, mitt i en het diskussion! - fick mig att känna mig levande ;) 

8. Mygg-, knott-, mus- eller spindelinvasion - vad är värst?
Lungt mus invation, fy vad vidrigt!!!



9. Dina tre favoritsaker på julbordet?

Skinka, gravad lax, rödbetsallad.


10. Ditt bästa husmorstips?

Hmmm, använd galltvål på fläckar, det funkar på allt!! .. och grönsåpa (för städning, inte fläckar)- det är allt man behöver. 

11. Och så en "av två onda ting, vad hade du valt" à la 30 Rock:
Varje dag i ett år, hade du hellre jobbat som clown i en cirkusbur där chimpanser kastat avföring på dig, eller som levande modell i skyltfönstret till en S/M-butik?


Levande modell så klart ;) 


Och 11 nya frågor :


1. Bästa ögonblicket i ditt liv ?
2. Vilken är världens bästa låt enligt dig?
3. Om du inte vore det du är nu, vad skulle en alternativ karriär vara?
4. Vad är din högsta önskan? 
5. Om du fick bo var som helst i världen, var skulle du vilja bo ?
6. Vilken kändis skulle du helst vilja träffa?
7. När var du riktigt arg sist ?
8. Pinsammaste ögonblicket i ditt liv?
9.Vad är du mest nöjd med på din kropp ?
10. Finns det någon egenskap hos andra som du verkligen tycker illa om ?
11. Om du inte vore dig själv, vem skulle du vilja vara istället ?


Okay, utmanar (men bara om ni vill)


Helena -right back atcha ;) 
Kim
Mikaela
Christina
Nadja
Karro


Sen vore det roligt om ni blogglösa människor oxå kunde svara ;) Ni kan maila mig svaren ;) eller lämna de som kommentarer ;) 


Maud
Monika
Thomas
Erik F - kom igen ;) 
Patrik 

3 kommentarer:

  1. Haha tack för svaren, jag sparar dina frågor och ska fundera på dem ;)
    Zorro, klockrent! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur ;) Jag hade zorro mask och värja, prenumererade på serietidningen och provad på några fäktninglektioner ;)

      Radera
  2. Då kan jag också svara på dessa frågor imorgon för att slippa plugga :-)

    SvaraRadera