söndag 6 maj 2012

So awesome !!!

En ny tradition i vårt bostadsområde är att ha en musikfestival en gång om året. Folk får själva anmäla sig om de vill medverka, och man behöver inte vara professionell musiker för att spela eller sjunga. Sen sätts det upp en skylt framför den personens hus, och det kommer även med i ett program :) och så har man ett framträdande på en halv timme eller timme. 

I år var det runt 85 olika framträdanden! Sen går man alltså runt i grannskapet och lyssnar på det man vill höra - det var lite svårt att få ihop det tidsmässigt och geografiskt utifrån programmet man fick! Men jäklar vilken härlig upplevelse. Vad bra alla var! - Synd bara att jag inte var bättre förberedd och hade dragit ihop ett gäng eller någon att gå med, det var verkligen värsta partyt! Området hade verkligen förvantlats till en festival!

Los Gatos! - känt latinoband :) Smockat med folk som lyssnade och dansade.

Minns inte hur de lät ?

Skitbra band, lite country och bluegrass!

Det första bandet jag lyssnade på , grymt bra gubbrock!

Mitt favvo ;) Lite psykedeliskt 60 tals rock!

Vet inte vad jag skulle kalla musikstilen, den var väldigt sensuell, och hypnotiskt! Skulle gärna gå på en konsert! 

Sen lyssnade jag på lite annat också ;) Water Hill Music Fest, heter jippot i alla fall :-)

6 kommentarer:

  1. Wow, det låter hur kul som helst!:)

    Ser ut som du haft en kanonhelg, trots att du är gräsänka!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, jag har det bra :) Och musikjippot var så lyckat!

      Kram!

      Radera
  2. Håller med ovanstående, verkar ju hur mysigt och roligt som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen! Skulle vara en gång i månaden ist för 1ggr/ året ;)

      Radera