måndag 9 januari 2012

Monday, Monday...

Åh så var det Måndag. Jag skulle önska att det alltid var helg :) Har ju haft det å bra ju ;)

                                                       Börjar dagen med ägg och bacon :)

I Fredags var vädret helt perfekt, var ute och sprang i solsken och värme ;) Sen åkte jag till IKEA där jag shoppade lite speglar till vårt kontor/träningsrum och en reflexväst bland annat :) - kan vara bra att ha när man är ute och springer i skymning (för i gryning lär det inte bli hahaha). På IKEA hade jag date med  Helena :) Vi lunchade och fikade där. Det var verkligen supertrevligt att träffa henne, hon är så positiv och inspirerande! Sen hade jag och Erik tacoFredag förstås haha, vi lyckades hamna i soffan med någon halvdålig Jeff Bridges film på Netflix.

Lördagen bjöd också på fint väder så vi gick ut och sprang och tränade :) Sen städade jag och Erik åkte och handlade ;) På kvällen kom Sandra över och åt med oss. Vi körde en repris från "thanksgiving" där vi gjorde en sweetpotato gratäng med pecanötter och marshmallows  - det är helt fantastiskt gott, men smakar nästan mer efterätt hahaha. Mycket av den amerikanska maten är sliskig men god, men känns inte alls lika sofistikerad som delar av det europeiska köket :) ... men man ska ju plocka russinen ur kakan ;) Vi hamnade åter igen i soffan och kollade film. Men tack och lov en mycket bättre film - "the red violin" som var en väldigt vacker film!

Söndagen var också solig och fin och vi gick ut och sprang, sen försvann dagen lite mystiskt ;) ... men vi fick i alla fall upp alla speglar som jag köpt på IKEA. Erik är extremt noga med att allt ska sitta rakt och i mitten så det tog en stund, speciellt eftersom vi inte hade vattenpass. Men rummet känns både större och ljusare nu :)

... det var min helg:) Behöver man mer än mat, motion, vänner och umgås med mannen man älskar :) ?!

2 kommentarer:

  1. Jag hade jättetrevligt också, vi får se till att dejta regelbundet så vi kan fortsätta inspirera varandra! :)

    SvaraRadera