torsdag 26 januari 2012

Thursday Morning

Hej hopp :)

Nu på morgonen har jag promenerat till down town för att försöka få biljetter till Barack Obamas tal i Ann Arbor i morgon! Det vore ju så coolt att få lyssna på honom ! Tyvärr var jag inte den enda som hade de tankarna ;) När jag kom ner så möttes jag av en gigantisk superlång kö. Det visade sig att den kön gick till extra biljetterna - dvs biljetterna som gällde om de ordinarie biljettinehavarna inte dök upp.De riktiga biljetterna som släppts en timme tidigare var redan slut - 3000 st, flera hundra personer hade köat under natten. Tjejen framför mig hade köat en timme redan !? och det kändes inte så troligt att extrabiljetterna skulle räcka till, så jag gick hem.

Om jag ska vara ärlig så hade jag kanske inte räknat med att få biljetter, men tyckte det var lite kul att kolla läget ;) och lika glad var jag endå ;) Det kändes som om det var ovanligt bra stämning på stan. Jag gillar att om man ler mot någon så får man alltid ett leende eller ett " good morning" tillbaka, det är så trevligt och man blir faktsikt gladare.

Annars lunkar det på här i Ann Arbor, kom äntligen ut och sprang i går, och tänkar gå ut en sväng i dag med förhoppningsvis :) Snön är borta så det är lite lättare att springa :) ... blir alltid lika förvånad över hur skönt det är att komma ut och springa en sväng - man blir som en ny människa helt enkelt! - tack Patrik för att du påminde mig i går :)

... men först, en sväng till Trader Joe för att köpa kaffe och ost :)

4 kommentarer:

  1. Ojdå, är Obama så poppis i dina trakter?! Håller med dig, det hade varit häftigt att höra honom tala! Vi får väl nöja oss med att se det på tv!

    SvaraRadera
  2. Oh yeah, han är superpoppis i Ann Arbor :)

    SvaraRadera
  3. Vad synd att du inte fick biljetter! Hade säkert varit en upplevelse att se och hör på honom. Jag undrar om han kommer hit till Kalifornien..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var lite naiv tror jag, de flesta som fick biljetter hade börjat köa under natten ... Men tror absolut det är en upplevelse att se och höra honom :)

      Radera