torsdag 12 januari 2012

Overdone

"Don't overdo it" brukar Ann som är ansvarig för International Neighbours Paintgruppen säga :) Jag är rätt bra på att tycka att det kan bli ytterligare lite bättre, och nästan förstöra tavlan istället.

Nu har jag ju en tavla som jag kladdat rätt många timmar på hahahaha. Den har haft alla möjliga färger och bakgrunder och även stått i en garderob några månader. Men nu tror jag ta mig sjutton att den bara har blivit för mycket. Jag har ändrat på allt så många gånger så det bara är tjocka lager färg. (Den innehåller däremot en förmögenhet i  acryl färg ;) Det är lite som en plastikoperation, om man har redan har gjort alla ingrepp men ändå fortsätter så blir man bara fulare och fulare.


I morse när jag vaknade  kände jag mig kreativ och vill bara göra klart tavlan, alternativt, åka och köpa ny duk och göra en ny! - vilket det troligtvis blir. Men sen har jag lovat mig själv att träna och sen skulle jag  ut och hika med hikingruppen, och sen laga mat , osv.... önskade nästan att hiken skulle vara inställd:) Och man ska vara försiktig med vad man önskar sig... fick nyss ett e-mail där det stod att pga regn som gör stigarna leriga så är dagens hike inställd:)

... så i dag ska jag måla igen:) Jag älskar verkligen känslan av kreativitet, det är en sån jäkla kick ju :) Resultatet är liksom mindre viktigt... Tror jag måste skaffa mig fler intressen som ger kickar :) Några förslag ?!

6 kommentarer:

  1. Hmm jag syr lapptäcken och broderar med korsstygn, skulle vilja lära mig mer saker också! Tyvärr blir det inte någon hobbyaktivitet nu under skoltiden men sen när skolan är klar ska jag kicka igång med det igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stef: Wow vad duktig du är. Det vore verkligen häftigt att sy ett lapptäck, och tidskräveande! Men de är ju så fina :)

      Radera
  2. Konst ska väl tydas av betraktarens intryck och min första tanke är fart som i snabbt

    SvaraRadera
  3. Absolut, det är betraktaren som bedömer:) Det är därför inte alla tycker om samma sak ;)

    ... och bilden jag lade ut är bara en pytteliten bit av det jag målat, men coolt att du tänkte snabb. Alla penseldragen är gjorda väldigt snabbt haha:)

    SvaraRadera
  4. Jag vill se heeeeela ju :D jag håller med om att det är svårt att sluta i tid, det är alltid nåt litet till man vill fixa och så till slut har det blivit för mycket. Men av det lilla jag kan se så verkar det vara fina färger!

    Hmm intressen som ger kickar....aktiehandel? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag bara less på målningen, men jag kan maila en bild ;) ... men jag ska nog köra samma motiv igen, men mer sparsamt med färg!

      Aktier är en bra ide ;) hittills är det mest Erik som har pysslat med det. Har varit med i aktie SM eller vad det hette, när man har en påhittad portfölj på 50 000. Då gick det rätt dåligt hahaha, men det var säker över tio år sen.

      ... och tror absolut att det kan ge kickar!

      Radera