måndag 30 januari 2012

... om man är vad man tänker ...

... är det okay att snylta på någon annans framgång och lycka då ;) ?

Det går så himla bra för Erik just nu och jag är så glad för hans skull. Lika glad som om det hade gällt mig själv :) Vilket gör att jag just nu också känner mig väldigt framgångsrik! ... och det man känner och tänker blir man ju:)

Erik har ju jobbat på rätt bra sen vi kom till Michigan. Han har läst in sig på ett helt nytt forskningsområde och lyckats få fantastiska resultat, samt producerat hela 8 artiklar!!! på under ett och ett halvt år - vilket är  extraordinärt :) Dessutom är han väldigt omtyckt och har sett till att få mycket gjort! Detta har resulterat i att både universitetet och företaget som de samarbetat med är väldigt intresserade av att ha Erik kvar efter att hans kontrakt går ut - vilket  är väldigt smickrande! - Speciellt hans chef som kanske inte är den enklaste personen att ha att göra med - och vill hon ha E kvar så betyder det att han både är väldigt duktigt och flexibel att samarbeta med:)

I går brunchade vi i tre timmar!! (är fortfarande mätt, det var buffe, haha) med Li - som arbetar som ingenjör på det företaget som universitetet samarbetar med - och hon fullständigt överöste Erik med beröm :) Hon sa att han är så bra, fantastisk och överkvalificerad - och hon är inte ens amerikan :) När jag frågade om de var mycket helger och kvällar på hennes företag sa hon att det i stort sett aldrig var någon övertid, om det inte var så att Erik bad henne, då skulle hon gärna jobba över hahaha. Om jag inte visste bättre skulle nästan tro att hon flirtade med honom :)

Jag är i alla fall så stolt över Erik, och eftersom han är så blygsam tror jag att jag till och med är gladare än vad han är över all beröm han får :)

2 kommentarer:

  1. Jag känner detsamma när det gäller min E. Det är roligt och fascinerande att följa hans karriär (jag har ju varit tillsammans med honom sedan han var pytteliten student). Jag blir så stolt att jag nästan spricker när jag ser han "in action" och får höra andra skryta om han. Och självklart är det lov att "snylta" på andra glädje och framgång!!! (snart får vi förhoppningsvis våra egna) :)

    SvaraRadera
  2. Ja absolut, tills egen karriär kommer;) är det bara att glädjas med andra :)

    Kram!

    SvaraRadera