torsdag 8 september 2011

8e September

... förra året kom vi till Ann Arbor. Jag minns det som i går:) Andrej kom och hämtade oss på flygplatsen och jag minns att det var väldigt varmt ute och vi hade för mycket kläder på oss. Vägen från flygplatsen till AA var dålig och det lät när man körde. Jag reagerade på att det var så mycket trafik och att Michigan såg ut som Sverige :)

När vi kom fram till motellet frächade vi upp oss och sen bjöd Andrej ut oss på middag :) Eftersom vi var jetlaggade så vaknade vi, eller jag i alla fall fyra på morgonen och låg och gjorde listor i huvudet på allt vi behövde göra. Första dagen tog Andrej oss till universitetet och visade oss runt. Minns att jag tyckte det såg mycket mer slitet ut än Linköpings universitet ;) Tror vi kollade lägenhetsannonser och hyrde bil ganska omedelbart. Vet att jag smörade till mig att få bli förare nr 2 på hyrbilen. Killen i kassan tyckte jag hade så fint leende så jag behövde inte betala extra haha. Vilket gjorde att jag tyckte att människorna i AA var väldigt trevliga också ;)

Första lägenheten vi kollade på slutade att jag låg och grät av skratt för att den var i så dåligt skick och killen som visade den var så seriös :) Erik fick säga att jag var jetlaged och be mig gå ut därifrån.
Precis som jag förutspådde så hittade vi bostad den fjärde dagen och flyttade in dagen därpå innan färgen ens hunnit torka på väggarna :)

Nu har vi bott här i ett år! Och jag tycker väldigt mycket om staden :) Allt utbud av restauranger, trots att stan egentligen är ganska liten finns det massor att göra :) .... alla parker, trevliga människor, International Neighbours :) ... och det fina downtown med anrika det universitetet :) Hoppas Ann Arbor visar upp ännu mer av sina positiva sidor i framtiden!

3 kommentarer:

  1. Tycker du tiden har gått snabbt eller långsamt? Jag tycker det senaste året känns som 3 år bara för att det hänt så mycket :)

    SvaraRadera
  2. Bra fråga :) Jag kände nog som du de första sex månaderna. De kändes som vi hade varit här i flera år. Sen blev det nog mer vardag och det jämnade liksom ut sig :)

    SvaraRadera
  3. Tänk att det gått ett helt år sen ni åkte det har varit roligt att på din blogg kunnat följa erat liv i Ann Arbor ser fram emot att ta del av fortsättningen

    SvaraRadera