fredag 9 september 2011

The Ark

I går var vi på Grizzly Peak för andra dagen i rad :) Eriks kollega Lee lade fram sin avhandling och ville sedan gå ut och fira. Tyvärr hann vi inte stanna så länge eftersom vi hade köpt biljetter till the Ark för att se Chris Thile och Michel Daves. Deras musik skulle vara bluegrass/newgrass med en "lower east side punk energy" :) Haha. De var riktigt bra och roliga. Otroligt skickliga på mandolin och gitarr och folk hurrade och skrek över alla långa solon. Personligen tycker jag att det är alldelles för mycket ljud när de klinkar på, och jag förstår att det är väldigt skickligt, men jag föredrar renare rock and roll sound :)

Deras sätt att sjunga, speciellt Mike, var helt otroligt häftigt, han låter verkligen som han var hämtad från en annan tid. Killarna bor i NYC, vilket man kunde ana lite på deras häftiga look :) De var lite för coola för att komma från någon lada i södern liksom. Jättekul att höra något nytt och jag tror dessa grabbar kommer bli riktigt stora! ... hahah Erik klagar på att jag är tråkig och inte lyssnar på något gjort efter 1970. Han tycker jag borde lyssna på mer nutida musik :) Han har förmodligen rätt. Jag tar tacksamt emot musiktips :)


                                             Lyssna! De är verkligen supercoola och duktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar