tisdag 13 september 2011

City of Ann Arbor Siren Warning System

För några minuter sen gick varnings sirenen igång. Jag tittar ut och ser att himlen börjar mörkna. Och jag fattar, självklart är det en TORNADO, jag borde ta skydd, slå på radio och tv, och vädret på datorn för att kolla efter eventuella varningar. Ringer Erik i ren panik, det tjuter hos honom också! ... men inga varningar varken på tv eller radio. Det fanns lite risk för "non severe thunderstorm", men vad sjuttion, var kommer tornadon i från?

Googlar " tornado alarm test Ann Arbor".


The City of Ann Arbor has 22 Siren locations throughout the City Limits.  The Sirens will be tested every 2nd Tuesday of the month @ 1:00 p.m., with 1 minute of steady wailing.  Testing of the Sirens is performed from March through November.    The sirens may be activated for various reasons, most importantly for the following reasons:         





Jag hölll på att få en hjärtinfarkt! Måste ha hört testet tidigare, men då trott att det var några maskiner eller grannarna!? ( Vi har ett kollektiv,som har en regnbågsflaggan hängandes, även kallade - regnbågsfolket, de står massor av bilar och cyklar där och de verkar vara många. Vi har även som ett parhus där det sitter skäggiga gubbar och röker utanför större delan av dagarna, gubbarna tros vara gamla krigsveteraner.) Inget fel på grannarna, men många mäsnniskor som har mäjlighet att göra konstiga ljud :)


... I really need to cool down ;) lite yoga kanske ? :)

5 kommentarer:

  1. Här tjuter det första måndagen i månaden KL 1500 om det skulle tjuta vid någon annan tid vet jag inte vad det handlar om flygplansattack kanske ?

    SvaraRadera
  2. Maud; det är klart att jag efter ett år i Ann Arbor borde ha fattat att det är ett test haha, precis som i Sverige :)... ja du om det började tjuta hos er en annan tid, så vette sjutton. Älgattack kanske ?

    Tjuter det här så vet jag att det är tornado, kärn/atomvapen eller annat livsfarligt "material spill". Trevligt

    Når signalen ut till er förresten ?

    SvaraRadera
  3. Uscha... det dar ljudet horde vi om och om igen nar Irene kom och halsade pa... har nog aldrig varit sa radd i hela mitt liv som jag var da!

    SvaraRadera
  4. Johanna, jag läste om det på din blogg, jag hade dött om det hade hänt här. Jag hade nog inte vågat stanna kvar. I alla fall inte utan att ha varit starkt neddrogat av lugnande medel :)

    SvaraRadera
  5. Vilken historia... :0) Men nu vet du i alla fall... Kul att du tycker om musiken! Jag spelar bara in vocals och lille brorsan fixar ALLT det andra... :0) Riktigt skoj ar det!

    Kram

    SvaraRadera