tisdag 20 september 2011

Trevligheter

Det känns som jag har flängt runt både i dag och i går :) Vilket är trevligt, det får dagarna att verka mer meningsfulla, nästan som om jag hade ett jobb ;)

Innan sommaren bestämde jag att eftersom jag inte hade jobb så skulle jag inte aktivera mig med massa roliga saker heller. För varför ska Erik jobba häcken av sig medan jag har roligt och gör massor med skoj om dagarna! Självklart är det ju en annan sak om man har sökt ihjäl sig efter jobb eller söker aktivt och har lite kul EFTER att man tillbringat timmar med att leta arbete! Men i mitt fall sökte jag bara tre jobb de sju månaderna jag hade arbetstillstånd. Så, alltså hade jag inte så mycket rätt att ha skoj - om det inte var så att någon kompis frågade om jag ville hitta på något, då var det ju oartigt att säga nej. Sen kan man ju fråga sig vilken kompis som tyckte att det var trevligt att jag aldrig frågade tillbaka haha.

Jag tror att jag nu har omvärderat lite grann. Jag kommer helt enkelt att bli för deprimerad av att inte göra trevliga saker, vilket resulterar att jag troligtvis inte kommer att ha tillräckligt med energi för att söka jobb heller. Men jag måste hitta en bättre balans, bryta mönstret av att göra saker likadant hela tiden och hitta inspiration och jävlar annamma att fixa en karriär :)

Så som sagt, både i går och idag jag flängt runt. I dag har vädret varit undebart med sol och lite värme. Efter träningen åkte jag och Anna till Cherry Hill naturområde och promenerade. Verkligen jättefint, det var som att strosa på en sommaräng. Efter det kollade vi en söt presentshop som låg alldelles i närheten, den var överfull med Halloween grejor, har nog aldrig sett så mycket Halloween krimskrams i hela mitt liv haha. Efter det fikade vi på ett mysigt cafe i närheten av shoppen. Brevid cafet fanns en cool antikshop, med en MASSOR av knappar. Tanten som ägde den hade verkligen dille på knappar i alla möjliga och omöjliga storlekar och färger. Och pratsjuk var hon också. Anna sa att vi kom från Tyskland och Sverige... och tanten och en kille vid disken sa att de visste att det var något speciellt med Sverige, men de kunde inte komma på vad - eller jo, i Sverige ägde staten alla företag, man fick helt enkelt inte ha företag där hahahaha. Jag försäkrade dem att det fick man visst ha, och sen berättade jag och Anna att i Tyskland och Sverige betalar man mer skatt, men får så mycket mer för pengarna än i USA, och sen kan ni ju gissa hur diskussionen utvecklades. (Ledtråd - tanten berättade hur fattigt USA egentligen var.)

Sen bar det i väg för att hämta upp Erik för att äta middag. Eftersom jag inte varit hemma och lagat middag så åt vi på Sabor Latino, där de har Taco Tisdag, och varje taco kostar en dollar :) Prisvärt dock, men OJ så mycket godare tacos vi gör själva!

5 kommentarer:

  1. Hur länge kommer ni stanna kvar i Ann Arbour/USA? Jag tycker du ska passa på att ha roligt om dagarna medan du har så mycket fritid, jobba har du resten av livet på dig att göra! :)

    SvaraRadera
  2. Ha inte dåligt samvete för att trivas och ha roligt. Varje dag med guldkant är en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi ska vara kvar minst ett år till, ;) om vi känner att vi verkligen trivs så kommer vi försöka göra vistelsen mer långsiktig :)

    ... Jag kan lika gärna försöka ha det trevligt i väntan på arbetstillstånd/amerikansk sjuksköterske legitimation och jobb :) Absolut!

    Sen kryper det i kroppen och jag vill verkligen göra något mer! ... och sen är den ekonomiska situationen sådan att jag verkligen borde jobba - därav det dåliga samvetet!

    SvaraRadera
  4. Tror inte att Erik missunnar dig att göra trevliga saker när han jobbar han vill nog hellre komma hem till en fru som är glad och har något att berätta

    SvaraRadera
  5. Maud:
    Det tror inte jag heller;) Men jag tror Erik föredrar en fru som är glad OCH tjänar pengar.(Vilket jag också gör för den delen)

    SvaraRadera