tisdag 6 september 2011

Nu är sommaren officiellt över

Tydligen så är den sista sommardagen Labor Day, dvs i går :) Efter det så stänger man alla utebad osv. Gårdagen var kall!, tror vi bara hade runt 15 grader som vamast. I dag är det bara 13 just nu, men det ska bli lite över 20. Usch det här är fruktansvärt, jag är inte van att frysa:)

I går fick jag åka och köpa en långärmad träningströja åt Erik. När vi skulle ut och springa i hade han bara linne på sig, och det var alldelles för kallt. Jag hoppas verkligen att hösten blir lika vacker som förra året:) ... och varm. Det verkar som att temperaturen kommer att gå upp till 25 igen senare i veckan :)!

Annars älskar jag hösten! Så mysigt med alla löv och pumpor. Sen kommer ju alla roliga tv program igång igen som Idol, halv åtta, Ensam mamma söker och massa annat kul :) ... jag vet att jag är töntig som kollar svensk tv i USA, men jag har inte fastnat för något amerikanskt program på tv här. ?!

3 kommentarer:

  1. Jag gillar ochså hösten men inte det som kommer efter det bästa är nog svampplockning har hittat ett jättebra kantarellställe bara 500 meter från huset Tänk alla år när vi varit ute och letat och fanns det massor så nära hoppas du kan följa mig dit nästa år

    SvaraRadera
  2. Det finns nog en väldigt god chans för kantarellplock nästa höst :) Förutsatt att det finns svamp förstås ;)

    Var hittade du svampen, bakom vagnslidret? Hur hittade du den ? ... men att hitta svamp är en riktig kick, jag vet ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, du ar inte ensam... erkanner att aven jag tittar pa dessa svenska program.

    Fattar inte vart sommarn tagit vagen... menmen, hosten brukar ju vara underbar, sa jag klagar inte! :)

    SvaraRadera