onsdag 21 september 2011

Jag har börjat ...

Det känns som att det är så mycket som ska var i ordning innan jag ska börja plugga för inför det amerikanske sjuksköterskelegitimation testet :) - jag har inget datum än, utan väntar fortfarande på att Linköpings Universitet ska skick över papper, men nu får de lägga på ett kol annars blir jag galen.

Boken är på endast 647 sidor
Hur som helst så ska jag ha tränat först, städat, handlat, tvättat, planerat mat och massor annat. Det är någon konstig känsla av att allting annat måste var i ordning innan jag sätter i gång och pluggar. I dag började jag i alla fall att plugga, - direkt på morgonen, på biblioteket. Jag hade varken tränat eller plockat ur diskmaskinen innan hahaha. Jag tror jag måste börja göra saker i varierande ordning och inte köra likadant varje dag, det är bara hämmande. Det går faktiskt att träna på kvällen, och det gör inget om det är stökigt när jag pluggar.

Körde på ett par timmar i alla fall. Det känns väldigt nyttigt att både repetera och få de amerikanska termerna på allt. Tur att jag möjlighet att slå upp saker i alla fall, speciellt när det gäller enheter! Fattar fortfarande inte hur de mäter blodsocker här, inte är det mmol :) ... och massor annat som skiljer sig när det gäller enheter. Skulle jag gå ut och jobba i dag finns det stor risk att jag skulle missförstå och ha ihjäl någon stackars patient :) - Nä det skulle aldrig ske, jag är tillräckligt smart för att bara göra sådant jag har kunskap om haha! 

Erik undrade om jag har gjort någon form av planering inför pluggandet, något tidsschema... Låter som en bra idé, behöver verkligen strukturera upp det! Jag är sämst på studieteknik... Kanske vore smart att införskaffa en kalender ;) ? och börja planera livet :) ?!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med pluggandet, disken finns ju alltid kvar så det är nog ingen fara att plugga innan allt annat är klart hemma ;)

    SvaraRadera