söndag 18 september 2011

Kensington Metro Park


I går eftermiddag åkte vi till Kensington Metro Park. Jag hade hört att det skulle vara ett trevligt naturområde, men att det var så STORT med sjöar, golfbana, massor med skog och hiking trails, stränder, båtuthyrning, restaurang och cykelbana trodde jag inte! Det var verkligen jättefint, och jag svor lite över att vi inte organiserat så vi hade kunnat grilla och haft picnic där ;) Men det var supermysigt att spendera ett par timmar med att bara promenera och kolla in stället. 


Erik gick och satte sig vid trädet, utan att märka att det var världens jordgetingbo på trädets baksida!


En söt larv :)


Ser ni den lilla chipmunken ? De var så många, och inte så skygga som de brukar.



Någon form av tranor kanske ?


2 kommentarer:

  1. Visste inte vad en chipmunk var men nu vet jag att det är en ekorre
    Det låter som en trevlig söndagsutflykt

    SvaraRadera
  2. Maud, det var Lördagsutflykt ;) Söndagen jobbade Erik bort!

    En chipmunk är en Piff och Puff ;) en jordekorre. Jag var för lat för att zooma in bilden, men om du klickar på den så ser du bättre och större!

    SvaraRadera