fredag 30 december 2011

År 2011 del 1

   


Januari

 Fick social security number vilket bland annat behövs om man vill jobba i USA :) Det var annars en ganska kall månad med en del snö.
                                                   

Vi åkte även på Detroit Auto Show och hann med flera biobesök, eftersom jag ville se alla Oscars nominerade filmer. Körde rätt hårt på LCHF också ;) Var på konsert med Jimmy Page på Hill Auditorium, som var en riktig kick - så bra början på året alltså!

                                                  


Februari


Början fortsatte bra med vinterpromenader och trevliga middagar och utekvällar :) Jag lyssna mycket på  "law of attraction" inspiratörer :) ... så här i efterhand kan jag bara säga att det var a waste of time. Att bara sitta och hoppas att saker ordnar sig leder ingen vart utan det krävs alltid action!

                                            

Mars
 
Vi köpte hantlar och en träningsbänk! Äntligen kunde vi träna på allvar igen! Det blev mer och mer vårligt väder också, och den intensiva kylan och all snö började försvinna till vår förtjusning. Eriks fd svenska jobbarkompis tittade även in och hälsade på oss, vilket gjorde honom till vår första svenske gäst.

Våra hyresvärdar hade även bestämt sig för att sälja huset och det var visningar av vår lägenhet titt som tätt flera gånger i veckan. Det störde mig väldigt och jag var dum nog att storstäda inför varje visning, vilket resulterade i att vi hade klinisk rent hela våren - man kan verkligen fråga sig om jag inte hade något bättra att lägga ner all min energi på hahaha.

Jag tog även amerikansk körkort, vilket var i senaste laget, men bättre sen än aldrig ;)

                                                          


                                                    Den 27 Mars hade vi även grillpremiär :)

                                               


April

Vi var även vittnen til Andrejs och Ligas amerikanska bröllop. (De hade ett kyrkligt i Rumänien samma sommar.) Det var en trevlig upplevelse och efteråt gick vi ut och åt en av de bästa måltiderna jag haft i Ann Arbor.
 
                                                 

                                     Vi grillade hamburgare den 10e April, och det var otroliga 28 C ute!              

                                                           

Eriks gamla jobbarkompisar från LIU åkte på konferens i Detroit men spenderade även en helg i Ann Arbor, och Janne bodde hos oss den helgen :)

                                                

Mindre trevlig var att jag fick reda på att min mormor var döende i cancer, inget jag delade med mig av i bloggen med något som påverkade hela min vår väldigt mycket.



Maj

Höjdpunkten var när Eriks föräldrar kom och hälsade på förstås. Vi åkte till Chicago och firade Eriks far som fyllde 60.
                                                   

                                                   

                      Hela vistelsen var jättetrevlig och vi visade dem runt i Ann Arbor och Detroit också :)

                                                 

Maj var mysigt fint och ganska varmt, vi köpte utemöbler och passade på att grilla en del :) Jag fyllde år i slutet av Maj, samma dag som tornadolarmet gick i gång, vilket inte direkt bättrade på min tornadofobi :)

                                                          
Juni

Sommar och varmt och soligt hela Juni :) Vi grillar och njuter, Erik åker på konferens till San Francisco och jag blir kvar ensam i Ann Arbor för första gången.

                                              
                                             
                                              
                                                                                         

 Och ett av de viktigaste besluten på hela året tas - Jag bestämmer mig för att börja träna på allvar och sätter upp en plan med mål och delmål! Och otroligt nog det funkar. Jag märker små resultat ganska omedelbart, även om det tid att verkligen uppnå något.

                                                            

                                                                                                               

2 kommentarer: