måndag 5 december 2011

Kvällens datanördiga :)

Efter maten går Erik och hämtar en laptop, sätter sig i soffan, men en laptop framför sig och en brevid sig, och telefonen kopplad till en av datorerna.

Jag : Men du har ju två datorer och en telefon ?! (Tänker vad sjutton ska han göra, bilda ett nätverk med sig själv. )

Erik: Jag tänkte vara social.

Jag: ?!?! ... med två datorer och en telefon ?!

Erik: Men jag sitter ju i soffan i samma rum som dig :)

Hahahah, visst teknik är kul :) Men hur sjutton ska det sluta. Hur länge kan man vara ifrån sin dator, eller låta bli att kolla e-mail, blogg eller facebook från sin hypermoderna telefon ?!?! Om jag går till mig själv så är det alldelles för kort tid, usch... vad är det jag missar om jag inte får knappa frenetiskt på datorn?!... sen spelar det mindre roll vad jag gör, men jag vill vara nära min laptop ;)

Vart är världen på väg? ....

4 kommentarer:

  1. Jag gillar min laptop. Men när jag har semester eller har något roligare för mig går det före.

    SvaraRadera
  2. Ja absolut... jag måste inte heller hålla på att surfa hela tiden. Inga problem om jag har annat för mig.Men är jag hemma och pluggar eller så,,, då är datorn på hela tiden,,, och du kan ju räkna ut hur mycket jag är hemma nu för tiden ;) haha.

    Sen har ju folk sina små Iphones där de kommer åt allt ändå ;) Världen har blivit galet beroende av internet!

    SvaraRadera
  3. Människan kommer dö av informations-overload, hjärnan självdör när sista cellen är uppfylld av internet-viktigheter ;) det finns alldeles för mycket intressant att läsa om på internet ju! Hur ska man hinna läsa allt hehe..

    SvaraRadera
  4. Ja, typ ;) Men informationen kan jag ändå tycka är okay, men allt annat som e-mail, facebook och allt annat som måste kollas hela tiden... men visst det finns galet mycket att läsa :) ... om mer blir det!

    SvaraRadera