lördag 10 december 2011

IKEA suger

I går hade vi bestämt att möta upp Sandra och Shaun på IKEA för att äta deras årliga Julbord. Jag såg verkligen fram emot att häva i mig lax och rödbetsallad:) Jag och Erik åker dit tidigare för att shoppa lite ljus och småkrafs. När vi går förbi restaurangen står det en skylt med "sould out". Vi kollar med killen som står och vaktar om det verkligen stämmer, vilket det gör, biljetterna sålde slut för en vecka sedan!

Inne i restaurangen sitter massa glada pensionärer och äter lax, jansson och sill. Jag ringer Sandra och säger att de inte behöver ta sig till IKEA, och de slipper den 30 minuter långa bilturen till Canton. Sen svär jag över att jag lät mig övertalas av Shaun att inte köpa biljetter eftersom han var mer än säker på att det inte behövdes. Visst jag hade kunnat tagit ett eget beslut och köpt biljetter förstås, men det känns bättre att vara arg på Shaun en stund ;) Hur som helst, jag vill fortfarande shoppa julbockarna som fanns på IKEAs hemsida. Vi frågar efter dem och blir hänvisade att kolla bland julpyntet, när de inte finns där blir vi skickade till "home decor" där de inte finns heller. Nu börjar jag bli sur och irriterad (och hungrig),  jag vägrar åka utan en julbock hahaha. Till slut får jag ge mig och vi åker tillbaka till Ann Arbror. 

Ann Arbor by night 


Vi åker till Blue Tractor där Andrej och Ligia har sin avskedsmiddag. Jag äter sweet corn crepes med pork shoulder, vilket visar sig vara supergott - börjar lessna lite på burgare ;)  Efter att ha fått i mig all mat och två glas vin blir jag superseg, och dessutom är ljudvolymen så hög så man får skrika om man vill konversera med någon. Nackdelen med att gå ut på fullsatta restauranger, det är superjobbigt att prata.

Vi åker hem och ser Idol finalen :) Jag är verkligen imponerad över hur avslappnade finalisterna är :) Amanda som har varit min favorit sen starten vinner ... yiiipppiii :) - det var min Fredagskväll det :)

2 kommentarer:

  1. Tycker inte du ska vara arg för att du missade julbordet på IKEA. Den svenska varianten var ju hemsk!!!!
    Jag tror att de körde allt kött i samma ugn vilket gjorde att allt smakade anis. BLÄÄÄÄÄÄ!
    Kunde du inte gjort en bock själv??? Lite halm och röda snören? Kan la inte vara så svårt?
    Harriet

    SvaraRadera
  2. haha, jag vet att ni klagade massor på IKEAs julbord, vilket kan tyckas lite otacksamt:)

    Du har rätt angående bocken, hur svårt kan det va att göra egen, det borde jag ha tänkt på innan :) Halm säljer de innan Thanksgiving :) ...ska vara redo till nästa år om vi e kvar...

    SvaraRadera