söndag 11 december 2011

... och så var det advent igen :)



Jag har firat det med att äta lussekatter och mjuk pepparkaka till lunch, och nyss lite glögg. Mmmmm, så gott det var :) Känns inte så hälsosamt, men what the heck liksom ;) Det är inte bra att vara för ordentlig jämnt. Den här veckan har jag även tagit träningspause, och bara tränat i Måndags och Fredags, vilket känns ganska konstigt eftersom jag är van att träna oftast närmare två timmar om dagen nästan varje dag.

Med tanke på den tiden och energin jag lägger ner så borde jag få fantastiska resultat, vilket jag inte får - jag får bra resultat, men inte så bra som jag vill. Jag har därför börjat fundera på hur och vad jag kan göra det annorlunda. Har ännu inte haft någon uppenbarelse;) men tror att jag skulle kunna vara mer varierad, kanske köra pilates/träningsvideo/tränings tv spel "Fit in Six" istället för att gå ut ibland när vädret är väldigt kallt och tråkigt. Huvudsaken är att det ska kännas kul att träna, vilket det oftast gör. Men ibland känns det så överväldigande och tiskrävande. Ibland kanske det är bättre att träna kortare men verkligen ge 160% istället för typ 80 % dubbelt så lång tid .. jag vill fortfarande bli supervältränad så jag tror att pausen snart är över dock :)

I dag har även min käre make åkt till Florida på konferens, de verkar bara ha runt 25 C så det är ju inget att vara avundsjuk på ;) Minusgrader är så mycket mysigare och juligare eller hur? ;) Sitter och funderar lite på hur jag ska tillbringa veckan som gräsänka (Erik ska hämtas tillbaka på Fredag em /kväll ). Är lite sugen på att julpynta och införskaffa lite blommor och göra julblomsterarrangemang ;) Det vore så mysigt! Lite amaryllisar och snödroppar eller luktfria hyacinter.

Det här tycker jag var bland det häftigaste jag sett som man kan göra med amaryllisar, undrar om jag kan hitta mossa någonstans i närheten ?

Bild lånad av :BlomDekor.se
Bild lånad av :BlomDekor.se

4 kommentarer:

  1. Vi har regn här, jag tycker det är rätt mysigt :) Mjuk pepparkaka OCH lussebullar, orättvist!

    SvaraRadera
  2. Regn är mysigt - ibland;) hahaha, jag svullade rätt ordentligt igår, men gott var det!

    SvaraRadera
  3. Vi har en amaryllis på köksbordet vattnar den bara lite så den inte blir för hög. Gräsmattorna är fortfarande gröna men vägarna är ishala det vet jag att du hatar. hoppas lucia har broddar på skorna imorgon

    SvaraRadera
  4. Maud,

    fint med amaryllis, näää man behöver knappt vattna:) Hoppas ni får lite snö snart då, vet hur du längtar ;)

    SvaraRadera