lördag 31 december 2011

År 2011 del 2

 Juli

Sen kom Juli, som var galet varmt och gjorde det svårt att gå ut under dagen :) Det kändes som en konstant bastu.

                                                  Vi umgicks en hel del med Anna och Lenart.
                                            

                                                 ... och var på Elvis Festival i Ypsi.

                                            

Den 13e Juli kom Erik och hälsade på oss från Sverige yiiippppiii :) En halvtimme innan vi skulle åka och hämta honom fick jag reda på att min mormor dött - jag visste sen några dagar tillbaka att slutet var nära, men ändå, det är så definitivt ... tappade tyvärr lite fokus på att göra en rolig planering för vår efterlängtade gäst :(

             Men roadtrip blev det. Först blev det Louisville och Nashville, båda ställena var såååå mysiga.

                                                         


               För att till slut hamna på Graceland, hemma hos Elvis. Det kändes väldigt speciellt att vara där.

                                                           

                                                                                    i Elvis vardagsrum ;)

                                                                     
                                                                       
                                                                        Meditation Garden på Graceland.

Augusti

Fortsatt varmt med väldigt mycket åskoväder, speciellt på nätterna vilket gör det svårt att sova emellanåt.
Annars gick väl Augusti med fortsatt träning och motion:)

                                                         

Tog tag i sjuksköterskelegitimationsgrejen på allvar, samtidigt som jag tjänade mina första amerikanska pengar på att vara med i en voice over inspelning för en reklamfilm :)

September

Början av september bjöd på massor av gråväder och regn, även om det fortfarande var lite grillfester här och där :)                              
                                                  

                                                  
                                               Den sista September flyttar Anna och Lenart tillbaka till Tyskland till min förfäran, vi har haft väldigt trevlig umgänge med dem och massor av roliga diskussioner :)

                                                            
Annars fortsätter vi att njuta av sol och natur även om det blivit kallare. En höjdpunkt är blugrass konserten på the Ark :)


Oktober

Oktober kommer och jag funderar mycket på framtiden, dåtiden och nutiden. Söker en del jobb och brörjar plugga på allvar för att försöka få göra det amerikanska sjusköterske licens testet :)

Det rullar på och blir mer höst med pumpor, färglada löv och Halloween konsert.

                                    

Massor med prydnadspumpor, som Erik till slut slänger ut dagen innan julafton hahahaha :)
                                             

Vi åker även och häsar på Jiri och Zuzana i Troy, och de tar oss även med på Detroit institute of Arts där jag blir inspirerad och bestämmer mig för att måla.
                                                   

Erik i Troy.

November

Fortsatte att träna på på jakt efter den perfekta kroppen :) Lyssnar en del på amerikansk radio när jag är ute och springer. Vädret börjar bli allt kallare och varvar lite med inomhusträning.

                                       
      Thanksgiving kommer och vi äter massor av kalkon:) Dagen efter är det Black Friday där vi faktiskt ger oss ut och shoppar och överlever!
                                       

Vi åker även på SWEAs julbasar och går på Diego el Cigala konsert i November. 

                                     Den sista November kommer snön, men smälter bort dagen därpå. Vi har inte haft mer än så här mycket snö det här året faktiskt;) Så detta är rekord.
                                               
                                                    


December

December har känts ganska grå och tung. Har i början av månaden känt mig ganska deppig och totalt less på mitt hemmafruliv. Har haft mycket tankar och funderingar på att flytta tillbaka till Sverige så fort som möjligt. När jag insåg att den möjligheten faktiskt finns och att det kan vara ett bra alternativ kändes det lite bättre. Vi har fortfarande inte tagit något beslut om att flytta tillbaka, men har börjat prata mer om hur vi vill ha det i framtiden och hur vi ska planera.

Tyvärr så blev det lite träningspauser och träningen gick för första gången sedan Juni på halvfart :( Insåg däremot ganska snart att jag absolut mådde bäst de dagar jag tränade ganska mycket, det var en markant skillnad!! Så jag kommer fortsätta att träna på ordentligt 2012 :) 

Julen har däremot var väldigt mysigt och trevlig, och jag har känt mig glad och lyckligt och njutit av att umgås med Erik :) 



                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar