tisdag 20 december 2011

Shopping

Jag är egentligen en dålig shoppare. Jag går oftast runt för länge och "känner in " utbudet. Jag vill helst veta vad som finns så jag kan jämföra innan jag slår till. För tänk om jag köper något, och så har en annan affär i stort sett samma sak fast snyggare och billigare. Det skulle ju inte kännas bra. Sen är jag ofta ganska kräsen också, det ska vara bra matrial, sitta perfekt och vara prisvärt. Detta resulterar i att jag har ganska lite kläder, och ganska mycket tråkiga basplagg. - Fast jag skulle älska att ha massor av snygga kläder eftersom jag tycker det är lite kul :)

I dag har jag varit och handlat i två omgångar, skulle shoppa allt från mat och julpynt till något att ha på mig på julafton. Och dessutom har affärena öppet till midnatt!! - helt otroligt. Men, jag hittade inget :( och nu börjar jag få panik inför julafton, har verkligen ingenting som funkar och det skulle vara såååå tråkigt att ha jeans :( Sen börjar jag lessna på min strategi, shoppingen blir långdragen, för Guds skull, det är ju bara att slå till om man hittar något bra. Skitsamma om det är lite billigare någon annanstans. Tid är också pengar, och risken är att man blir utan. Jag borde bli mer alert och effektiv överhuvudtaget, ganske ett mål för 2012 ;)

2 kommentarer:

  1. Haha jag är nog precis tvärtom - ser jag något jag gillar så måste jag köpa det direkt eftersom jag nog aaaaaaldrig kommer hitta något lika fint igen ;) jag shoppar inte så ofta men när jag ramlar över något som bara känns helt rätt så köper jag det på studs. Jag har gjort som du och avvaktat några gånger och då har jag inte hittat något likvärdigt PLUS att plagget i sig varit slutsålt när jag sedan gått tillbaka till första affären. Näe, snabbshopping är min grej :)

    SvaraRadera
  2. Åhhh, du är precis som jag vill vara :) Jag har oxå varit snabbt ibland, och det har faktiskt funkat bra ;)

    ... men tror på att göra saker på en gång som en livsfilosofi, allt måste bli smidigare om man bara gör... :)

    SvaraRadera