fredag 20 april 2012

Det är inte varje dag...

... som man visar halva baken för en vitvaror reparatör ;) I morse när jag vaknade gick jag upp och satte på kaffet som vanligt. Rätt var det var bankade det på dörren - jag i stort sett sovandes hoppade högt :) Det visade sig att det blev något fel och snubben som skulle laga vår kyl kom fast han borde ha blivit avbokad. Till saken hör att vår ytterdörr är tre meter i från vårt "kök" och man ser rätt in genom fönstret i dörren hahaha. Derssutom hade jag missat att dra för persiennerna. Måste ha varit en rolig syn att se mig i stort sett naken, hoppandes tre meter upp i luften efter att ha gett i från mig ett ljudligt skrik, för att sena springa i väg och klä på mig i all hast :) Uppfriskande sätt att vakna till på ;)

Det är inte heller varje dag man får en guidad tur på landsbygden :) Riktigt mysig var det enda till jag sa åt Sandra att stanna bilen för att det var en festligt fågel ute på åkern. Sandra är världens snällaste och för att jag skulle se bättre så backade hon bilen - att jag skrek "akta diket" hörde hon alldeles försent! Så mitt ute på landet i spöregnet satt vi fast i ett dike hahaha. Men som tur är så stannade en ung kille sin bil och erbjöd sig att hämta rep och sin pappa med hans pickup truck :) Sen stannade en joggare och ville hjälpa oss, sen kom ytterligare en kille i bil och hade ett rep med sig  och drog upp oss!! Vi hann bara sitta fast i tio minuter och fick massor erbjudanden om hjälp! Shit, jag är så glad och rörd över hur otroligt snälla människor är! Jag ska ta mig tusan flytta ut på landet! När jag åkte hem i spöregn och trafikkaos så hände det vi ett par tillfällen att bilar saktade ner och blinkade åt mig så det blev en lucka när jag behövde göra väntersvängar! - Shit alltså, har jag haft en undertro på mänskligheten ? ;)

2 kommentarer:

  1. Det var säkert den där reparatören som spridit ut att här har vi en svensk tjej som visar både det en ock det andra,så det var nog därför alla hyggliga killar dök upp och den där fågeln var nog ingen riktig fågel den var nog ditsatt för att få er att stanna.Eller kanske jag har fel,hoppas det för folk är nog ganska hjälpsamma på landet

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken konspirationsteori ;) Tror nog folk är ganska snälla :) Kändes inte som att de förväntade sig att jag skulle strippa i alla fall hahaha ;)

    SvaraRadera