söndag 29 april 2012

Party Helg :)

Den här helgen är vi mer sociala än någonsin :) ... eller i alla fall jag. Erik har varit på konferans hela veckan och träffat massor med folk :) Men det känns bra! Kul att träffa nya människor och umgås. I fredags var vi bortbjudna på middag, i går var vi på ett stort "Graduation Party" och i kväll är det grillfest!

Jag hade inte så höga förväntningar på festen i går, men det visade sig bli riktigt trevligt. Hade lite intressanta diskussioner med en tysk och en grekisk kille ;) ... vi diskuterade en hel del om kvinnans och mannens roll, och vi hade definitivt inte samma åsikter! Den grekiska killen påstod att kvinnor är de som ska uppfostra barnen för att de har en helt annan hand med dem, och det är genetiskt! Jag höll inte riktigt med, och eftersom festen var full av akademiker så såg jag till att få utlåtanden av både en psykiatriker och en psykolog ;) ... och även fast jag hade rätt så vägrade killen att ge sig :) Erik påstår att jag är lätt att reta upp och provocera, och det stämmer säker till en viss del, för pinsamt nog så slutade det med att jag pucklade på killen med en tom vattenflaska hahahaha ;) Men han sa att han var van att få stryk av kvinnor för sina åsikter så det var lugnt :) Ikväll ska jag vara snäll i alla fall, och komma ihåg att folk har rätt till sina åsikter utan att jag måste omvända dem ;)

9 kommentarer:

  1. Haha. You go girl! Man ska stå upp för sina åsikter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur ;) Sen kan det ju vara bra att välja sina strider oxå ;)

      Radera
  2. Haha jag är precis likadan! :D

    SvaraRadera
  3. Hehe..går du på anabola eller ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, knappast, det skulle jag aldrig göra :) Men jag gillar att diskutera (enligt E - sånt som är lite åt tabu hållet;) ... och jag kan nog gå ganska långt i diskussioner för att visa att jag har rätt hahaha) ... det var ett par killar på festen som försökte få mig att komma på deras kickboxnings träning efter att ha sett mig puckla på killen ;) ... bland annat han som jag pucklade på faktiskt ;)

      Radera
  4. Ni är jättesociala hela helgen medan jag sitter hemma och själv och ugglar - ja, det låter som att universum fortfarande är i balans ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, läste någonstans om hur mycket en viss Swedish army wife uppskattar sin egentid ;) Jag uppskattar båda att ta det lugnt och umgås :) ... och så jättesociala har vi nog inte varit den senaste tiden, men nu när det är vår/sommar så tror jag i allmänhet att det händer mer och folk har mer lust att grilla och festa :)

      Radera
    2. Ja det är sant, jag gillar att uggla själv när G är borta ;) Grilla kan man aldrig göra för ofta eller för mycket! Vi är inne på tre grillningar hittills OCH DET FINNS INGET GODARE! Ananasskivor med kanel på säger jag bara....!

      Radera
    3. Grillat är bäst! Grillarna ni annanasen alltså ?! Vad äter man till - glass eller grädde ? ;) Måste prova nästa gång vi grillar :) Du är säkert ett fan av "gino", varm frukt och choklad ;)

      Radera