onsdag 18 april 2012

Sour

Sur är bara förnamnet på hur jag känner mig! Att göra håret mörkt skulle först kräva att färga det rött, sen min naturliga hårfärg och sen göra mörkare slingor för att få det som jag ville. Detta var alldelles för tidskrävande, omständigt och dyrt. I stället körde jag slingor i min naturliga hårfärg och i blond, ser frächt men tråkigt ut typ ...

Bad de toppa håret, och hon som klippte frågade om en inch eller en halv inch (1.27 cm) - jag sa en halv inch och blev av med över en dm!!!! Jag har nu mer axellångt hår ungefär - blev ganska sur och chockad - de försvarade sig med att de inte ville låta mig gå hem med risigt hår! Behöver jag säga att jag aldrig mer kommer att klippa mig i det här skitlandet!


Sorry för bilden, sura människor gör sig inte bättre ;) 

9 kommentarer:

  1. Nämen vad fan, så kan de inte göra! Åh gudars, jag förstår att du blev sur :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, tack för sympatin - spö ska de ha ;)

      Radera
  2. Ja fy vad det känns hemskt, har varit med om det själv. Blev kortklippt och hade färg i för länge, håret blev jättekonstigt.Blev inte okey förrän det växt bort. Så det finns klantiga frissor här också. Så tråkigt när man går dit för att få en energi kick å så får man en käft smäll istället. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håret syns ju rätt mycket och är ganska viktigt så kul om man är nöjd! Antar att det finns klantiga frissor i Sverige också - men i bland är det skönt att skylla alla sina problem på USA hahaha ;)
      ... jobbigt om färgen måste växa bort, det tar ju en evighet!

      ... i dag känns det mycket bättre i alla fall ,kanske inte är så dumt med kortare - men nästa gång är jag gärna med och bestämmer hur mycket ;)

      Radera
  3. Ah, det är min mardröm - att dom klipper för mycket ! Dessutom låter det som en hel galen process att få mörkt hår, är det verkligen så?!

    Jag tycker ialla fall att du är jättefin i håret och att det inte alls ser tråkigt ut. Du passar i blont hår :)

    Hoppas du får en bättre dag idag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag hr hört skräckhistorier om hur det klipps för mycket, men tänkte om jag är riktigt tydlig så kommer det inte hända mig hahaha ;)

      Om man har blonderat hår måste man färga rött för att det inte ska skifta i grönt och lila typ , vilket det gjorde när jag tonade själv så det stämmer säkert,,, slingorna skulle vara för att få en mindre markerad utväxt!

      Tack söta!
      KRAM

      Radera
  4. Nej, men!! Vilka manniskor! Men jag maste saga att det finns underbara frisorer har ocksa... Min Nicole har i Lansing t ex... Hon vet precis vad jag vill ha utan att jag ens behover saga nagot... Man kanske har blibit lite bortskamd... Jag tycker att du blev skitsnygg i alla fall! Du vanjer dig nog...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det finns hopp ;)

      Tack, jag tror också att jag vänjer mig;) ... och det var väldigt slitet.

      Radera
  5. Men gud vad taskigt, och det försvaret lär ju inte direkt göra dig gladare.. Min svärmor går till en superbra frisör, kan kolla upp hans namn och namnet på salongen han jobbar på om du vill :)

    SvaraRadera